וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות האינטרנט חוששות: עודף היצע באפריקה יוביל לנפילה חדה בתעריפים

סוכנויות הידיעות

5.8.2010 / 8:49

רוחב הפס החדש באפריקה עשוי להפחית את מחיר האינטרנט ב-90%, לפי חברת הייעוץ קורנליס גרוסביק



לאחר שנים ארוכות בהן סבלה אפריקה ממחסור בתשתיות אינטרנט הולמות, ענקיות טלקום כמו וודאפון ו-mtn נתקלות בבעיה חדשה: עודף היצע, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



לפי הדיווח, חמישה כבלים תת-ימיים שיחברו מדינות אפריקאיות כמו גאנה וקניה לאירופה והודו נמצאים כיום בשלבי בנייה וחלקם צפויים להתחיל לפעול כבר השנה. בעלות של 2.5 מיליארד דולר, הם יכולים להעלות את יכולת עיבוד המידע באפריקה ליותר מ-16 טרה ביט לשנייה ב-2012, לעומת 0 טרה ביט ב-2000.



רוחב הפס החדש באפריקה עשוי להפחית את מחיר האינטרנט ב-90%, לפי חברת הייעוץ קורנליס גרוסביק, ולהקשות על חברות האינטרנט להרוויח מהשקעתן. מפעילות האינטרנט ביבשת מתקשות גם כך להתמודד עם התעריפים הנמוכים ביותר בעולם, 2.91 דולר לחודש בטנזניה, ועם הביקוש הנמוך לתכנים ושירותי מידע.



"אף אחד לא רוצה מצב שבו המחירים צונחים וקשה לתפעל עסק", אמר לבלומברג טאג' אוניגבנג'ו, ראש חטיבת המזרח התיכון ואפריקה של חברת הטלקום הבריטית כייבל אנד ויירלס. מצב דומה של עודף-היצע כבר הוביל ב-2002 לפשיטת הרגל של חברת הטלקום האמריקאית גלובל קרוסינג, אז פשיטת הרגל הרביעית בגודלה בתולדות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully