וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד גוגל ליולי: המבצעים הזניקו את החיפוש אחר מקדונלד'ס ו-yes בכ-135%

מאת איילה צורף

5.8.2010 / 9:04

רשת ההמבורגרים המשיכה להגריל מכוניות וחברת הלוויין הציעה מבצעים לרגל עשור להקמתה ? פרטנר ופלאפון השקיעו מיליוני שקלים בקידום מסלולים חדשים, אבל הגולשים התעניינו דווקא בסרטוני "אהבה ראשונה" של סלקום - עם השקעה נמוכה בהרבה



>> מקדונלד'ס ו-yes הם שני המותגים שהגדילו את החיפוש אחריהם בהיקף המשמעותי ביותר ביולי - כך עולה ממדד החיפוש החודשי של themarker וגוגל. החיפוש אחר חברת הלוויין זינק ב-142% לעומת יוני, והחיפוש אחר מקדונלד'ס צמח אף הוא באופן משמעותי, ועלה ב-133%.



בעבור שני המותגים מדובר במגמה מתמשכת מזה כמה חודשים ברציפות מקדונלד'ס אף היה המותג שרשם את הצמיחה הגבוהה ביותר בחיפוש אחריו במחצית הראשונה של 2010, לעומת המחצית השנייה של 2009.

yes השקיעה כ-1.35 מיליון דולר בפרסום ביולי, כשהקמפיין המרכזי שלה נסוב סביב חגיגות העשור לחברה. כחלק מהחגיגות קידמה החברה את שיווקו של max טוטאל, ממיר מקליט hd וחבילה מלאה, לשלוש שנים ללא תשלום.



מקדונלד'ס היתה המפרסמת השניה בגודלה ביולי, אחרי פלאפון, ובדומה לסופר-פארם. החברה הוציאה כ-1.8 מיליון דולר על פרסום ביולי. עיקר ההוצאה שלה על פרסום היה המשך הקמפיין שבו הגרילה 62 מכוניות סוזוקי אלטו בקרב לקוחותיה. ההגרלה, שמתבצעת בין השאר גם באתר החברה, הביאה את הישראלים לחפש את המותג באינטרנט בהיקף מוגבר.



הגרלה גם הביאה לצמיחה בחיפוש אחר המותג מגה בול. מגה בול, בבעלות רבוע כחול, קיימה הגרלה של דלק ותווי קנייה חינם בקרב לקוחות הרשת וצמחה ב-36% בחיפוש אחר המותג שלה באינטרנט. החברה הוציאה כמיליון דולר על פרסום מגה בול, אם כי מרביתם לא הופנו לקידום ההגרלה, אלא לנושאים תדמיתיים של מחיר מוזל. עם זאת, סביר יותר להניח כי מה שהביא את הגולשים לחפש אחר המותג היא ההגרלה שאפשר להשתתף בה באמצעות אתר החברה.



גם שופרסל ביג ניהלה הגרלה גדולה ביולי, שבמסגרתה הלקוח ה-100 בכל יום קיבל את המוצרים שהתכוון לרכוש במתנה. ואולם, בעוד שהמבצע של מגה בול היה כרוך בכניסה לאתר החברה להקשת מספר הקנייה, שופרסל ביג ניהלה את המבצע כולו בחנויות וקידמה אותו באגרסיביות בקמפיין טלוויזיה, בהשקעה של כ-740 אלף דולר. ככל הנראה, בשל היעדר הקישור בין ההגרלה לפעילות באינטרנט, עלה החיפוש אחר המותג ב-2% בלבד. שופרסל דיל, המותג הנוסף של שופרסל, ירד ביולי ב-10% - למרות השקעה של כ-600 אלף דולר בפרסום המותג.



חברה נוספת שהצליחה לבלוט ביולי היא חוגלה קימברלי, באמצעות מהלך שניהלה בעבור המותג לילי בתחום נייר הטואלט. הקמפיין, בהשקעה של כ-1.2 מיליון דולר, הובל על ידי השחקן יובל סמו וכלל הפניה לאתר אינטרנט ייעודי שהקימה החברה - מה שהביא לגידול של 64% בחיפוש אחר המותג.



אהבה משתלמת



חברות הסלולר נוטות להשקיע תקציבי פרסום גדולים למדי בכל חודש, אך על פי רוב לא מייצרות שינויים משמעותיים בחיפוש אחר מותגיהן. מבין שלוש החברות, פלאפון היא זו שהוציאה את תקציב הפרסום הגדול ביותר ביולי - כ-2.5 מיליון דולר. עיקר התקציב הושקע בקידום הקמפיין של "מדברים חופשי", ששיווק חבילת שיחות ללא הגבלה במחיר קבוע מראש. פרטנר השקיעה כ-1.5 מיליון דולר בקמפיין של מוצר דומה שנקרא "אורנג' free".



סלקום ביצעה ביולי את ההשקעה הנמוכה מבין השלוש והפנתה את עיקר תקציב הפרסום שלה, כ-800 אלף דולר, למהלך התוכן באינטרנט "אהבה ראשונה" - סרטים דוקומנטריים קצרים על אהבה. למרות ההשקעה הכספית הקטנה יחסית למתחרות, היקף החיפוש בגוגל אחר המותג של סלקום צמח יותר מזה של השתיים האחרות ביחס ליוני: החיפוש אחר סלקום עלה ב-31%, אחר פלאפון ב-12% ואחר פרטנר ב-6% בלבד, למרות מהלך תוכן באינטרנט שגם היא ניהלה ביולי.



שתי קופות החולים הגדולות, כללית ומכבי, ניהלו ביולי קמפיינים גדולים למדי. מכבי השקיעה כמיליון דולר בפרסום, והפנתה את עיקר התקציב לשירותי הסלולר באפליקציית האייפון שהשיקה. כללית לעומתה השקיעה כ-600 אלף דולר בקמפיין שנועד להעביר אליה מבוטחים. למרות ההשקעה, ציבור הגולשים בישראל נותר אדיש למדי - והחיפוש אחר שני המותגים לא השתנה לטובה. החיפוש אחר מכבי לא השתנה כלל ביולי לעומת יוני, והחיפוש אחר הכללית אף ירד ב-7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully