וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גולדמן סאקס מתכנן להפוך את חטיבת הנוסטרו לחברה בת

סוכנויות הידיעות

5.8.2010 / 10:21

הפיכת חטיבת המסחר בנוסטרו לחברה בת עשויה להביא את הבנק להתאים לחוק וולקר מבלי לפגוע בהכנסותיו



גולדמן סאקס מתכנן להפוך את חטיבת הנוסטרו לחברה בת כבר החודש, כדי להתאים לחוק וולקר - כך דיווח ערוץ cnbc. בנקים נוספים צפויים לבצע מהלך דומה.



"כמו שאמרנו בעבר, אנחנו שוקלים את כל האופציות שבידינו, כמובן שאנחנו נעשה הכל כדי להיות מתואמים עם החוק", אמר דובר גולדמן סאקס מייקל דובאלי.



"הפיכת חטיבת המסחר בנוסטרו לחברה בת הופכת אותם לתואמים לחוק וולקר מבלי לפגוע בהכנסותיהם. בשל כך, הצעד הוא צעד חיובי", אמר דיק בוב, אנליסט בחברת רושדייל סקיוריטיז.



אנליסטים אחרים היו זהירים יותר בהערכותיהם: "מה יהיה גולדמן סאקס ללא חטיבת המסחר בנוסטרו? אנחנו נשוב לימים עברו. בנקי ההשקעות ישובו להיראות כמו שהם נראו בעבר", אמר וולטר טוד, בכיר בחברת גרינווד קפיטל.



במסגרת חוק וולקר נקבע, שהבנקים יהיו מנועים מלסחור בנוסטרו (הכסף שלהם עצמם) ויוגבל גודל ההשקעות בקרנות פרטיות וקרנות גידור. המסחר בנוסטרו נחשב לאחד מגורמי המפתח לרווחי הבנקים.



בפברואר אמר וולקר כי בנקים בארה"ב אשר אינם רוצים להיות כפופים לאיסור על מסחר בכספי הבנקים עצמם ולהשקיע בקרנות גידור, צריכים לוותר על מעמדם כבנקים מסחריים.



"ההשלכות עבור גולדמן סאקס או כל מוסד פיננסי אחר היא השאלה, האם אתם רוצים להיות בנק? אם אתם לא רוצים להיות כפופים לחוק הבנקאות הזה, אם אתם רוצים לצאת ולעסוק במסחר בכספי הבנקים עצמם, בסדר גמור, אבל אל תעשו את זה עם רישיון בנקאות", אמר וולקר בראיון ל"פייננשל טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully