וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתחרים על רכישת ליברפול - ממשלת סין ומשקיע סורי

סוכנויות הידיעות

5.8.2010 / 12:12

CIC, קרן השקעות של ממשלת סין, מכרה באחרונה מניות במורגן סטנלי על מנת לגייס כספים לרכישה



מועדון הכדורגל הבריטי ליברפול עשוי לעבור לשליטתה של ממשלת סין, אשר קרן ההשקעות שלה הביעה עניין ברכישתו והחלה באחרונה לגייס כספים למימון העסקה. קונה אפשרי נוסף למועדון הוא משקיע סורי, אשר בכוונתו להשלים את בניית האיצטדיון החדש של המועדון ולהפוך אותו לקומפלקס ענק.



בשבועיים האחרונים עסקה צ'יינה אינווסטמנט קורפוריישן (cic), קרן השקעות של ממשלת סין, ובראשה יזם הספורט קני הואנג, בגיוס כספים למימון רכישת המועדון. העיתון "צ'יינה דיילי" דיווח כי cic מכרה מניות בשווי 558 מיליון דולר במורגן סטנלי, אשר בו רכשה נתח של 9.9% ב-2007.



cic, שהוקמה ב-2007 במטרה להיות אחראית על ניהול חלק מעתודות המט"ח של סין ואשר בבעלותה גם נתח בקנארי וורף, מחזיקה בנכסים בשווי של 332 מיליארד דולר, וצברה כ-2 טריליון דולר במט"ח.
הואנג אישר ביום רביעי לראשונה כי הוא אכן הביע עניין ברכישת המועדון, אך אמר כי לא הגיש הצעה רשמית.



רכישתו האפשרית של ליברפול על ידי ממשלת סין עלולה לעורר חששות בקרב האוהדים מהשפעתה על המועדון, אולם המדיניות של cic היא לא להתערב בניהול הנכסים שבבעלותה. "cic בדרך כלל אינה נוטלת חלק פעיל בחברות שבה היא מושקעת, ואינה מנסה להשפיע על פעילותן של חברות אלה", נכתב באתר האינטרנט של הקרן.



אם תצליח cic להשתלט על המועדון, ייהפך ליברפול למועדון השני בליגת העל האנגלית אשר נמצא בבעלות זרה, לאחר שעל קבוצת מנצ'סטר סיטי השתלט שייח' מנצור מאבו דאבי.



ואולם, יתכן שהמועדון בכלל יעבור לבעלות סורית. איש העסקים הסורי יחיא כירדי הביע גם הוא התעניינות רצינית ברכישת ליברפול בימים האחרונים. כירדי, המקורב לבנו של ג'ורג' ג'ילט, אחד מבעלי הקבוצה הנוכחיים, אמר כי הוא נמצא במשא ומתן מתקדם עם ג'ילט ועם שותפו לבעלות על הקבוצה, טום היקס.

בהצהרה שמסר כירדי נאמר כי הוא הגיע להסכם עם ג'ילט והיקס לגבי מחיר, וכי הסכם רשמי לרכישת הקבוצה נמצא בשלבי הכנה. לדבריו, הוא הבטיח למחוק את חובות המועדון ולממן את בנייתו של האצטדיון החדש בסטנלי פארק. "אני רוצה לבנות את ליברפול", אמר כירדי. "כל מי שרוצה להכנס לליברפול רק רוצה להרוויח ולצאת", הוסיף. "לי יש תוכנית חדשה לאצטדיון, שנתתי כבר לג'ורג' ג'ילט. זה לא יהיה רק איצטדיון, אלא איצטדיון עם מלון ומרכז קניות".



טום היקס וג'ורג' ג'ילט רכשו את המועדון ב-2007 תמורת 219 מיליון ליש"ט ברכישה ממונפת, והתחייבו לבנייתו של אצטדיון חדש. התכנית לא המריאה, בין היתר בשל המשבר הפיננסי שהקשה על השגת מימון, והוביל את ליברפול לחובות של מאות מיליוני ליש"ט, בעוד האוהדים רואים את חלום האצטדיון החדש הולך ומתרחק מהם. ב-2008 אמר ג'ילט כי אוהדים זועמים אף איימו על חייו ועל חיי בני משפחתו. באפריל האחרון התערב בנק ברקליס במפתיע והציע פיתרון לליברפול, באמצעות ערבות למימון מחדש בשווי 300 מיליון ליש"ט, וסיוע במציאת קונה למועדון, שמחירו כ-500 מיליון ליש"ט (1.07 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully