וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפקס לבית המשפט: אין מקום לדיון דחוף, למבטח שמיר אין כל ענין בחידוש המסחר במניותיה

יורם גביזון

5.8.2010 / 13:07

איפקס בתגובה להמרצת הפתיחה שהוגשה על ידי מבטח שמיר: נימוקיה חסרי שחר



ביקשה מבית המשפט להצהיר כי בקשתה מאיפקס ומתנובה, לקבל באופן חד פעמי את נתוניה הכספיים של חברת תנובה, אינה מפרה את מזכר העקרונות שנחתם במארס 2007 בין אייפקס לבין מבטח שמיר. מזכר עקרונות זה היה הבסיס להקמת חברה משותפת לאייפקס (73%) ולמבטח שמיר (27%) לצורך רכישת השליטה בחברת תנובה בינואר 2008.



מבטח שמיר מבקשת מבית המשפט שיורה לאיפקס ולתנובה להעביר לה את נתוניה הכספיים של תנובה, אם יגיע למסקנה כי הבקשה לקבלת נתוניה הכספיים של תנובה באופן חד פעמי אינה מפרה את מזכר העקרונות.



קרן איפקס טוענת כי אין עילה לקיום דחוף בבקשתה של מבטח, מהטעם שהיא עצמה פעלה באיטיות רבה. איפקס מזכירה שכבר לפני שנה וחצי כתבה מבטח לאיפקס כי בכוונתה להביא את המחלוקת בסוגיית הדו"ח הכספי של תנובה להכרעת ערכאות משפטיות אולם רק עתה מימשה כוונה זו.



איפקס תוקפת את שתי הטענות היחידות שתומכות להערכתה בבקשה לקיום דיון דחוף. באשר לטענה של מבטח לפיה דיון דחוף והכרעה בסוגיית הפרשנות למזכר העקרונות תקדם את חידוש המסחר במניה, כותבת איפקס כי מדובר בנימוק חסר שחר ולא בכדי לא ניסתה מבטח להסביר את הקשר בין שני הדברים.



גם הטענה של מבטח, לפיה הדיון במחלוקת בנוגע לפרשנות ההסכם בינה לבין אייפקס הוא משפטי ולא אמור להיות ארוך או מורכב היא חסרת שחר, משום שקיימת מחלוקת עובדתית חריפה בנוגע לסעיפים למזכר העקרונות שהם בלב התובענה.



איפקס טוענת כי מבטח שמיר עושה שימוש לרעה בהליך המרצת הפתיחה משום שאין לה כל ענין בחידוש המסחר במניותיה. איפקס מזכירה שכנספח לבקשתה צורף מכתב לרשות ניירות ערך שלפיו מאיר שמיר, בעל השליטה בה, נכון לקדם מהלך של הצעת רכש מלאה למניותיה. כך שהוא עצמו לא רק שאינו מעונין לחדש את המסחר במניה אלא מעונין להביא למחיקת מניותיה מהמסחר בבורסה.



איפקס טוענת שספק רב אם התובענה של מבטח שמיר ראויה להידון באמצעות המרצת פתיחה, לא כל שכן בדיון דחוף, שכן הליכי המרצת פתיחה פוגעים בזכויותיה להגיש תביעה נגדית ובזכויותיה לגילוי ולעיון במסמכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully