וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור: אם מדינות עשירות ישלמו - לא נבצע קידוח נפט ביער גשם

סוכנויות הידיעות

5.8.2010 / 14:28

אקוודור מתכננת לגייס 3.6 מיליארד דולר באמצעות מכירת "אג"ח אמזונס", שיתנו לרוכשיהן רק הבטחה לאי-קידוח



אקוודור מצאה דרך מקורית לגייס 3.6 מיליארד דולר, במסגרתה ישלמו לה המדינות העשירות כדי שהיא לא תעשה כלום. אותה שיטה, תחת השם "אג"ח אמזונס", היא במסגרת יוזמה חדשה של של האו"ם לשכנע מדינות עשירות בנפט שלא לקדוח מסיבות סביבתיות. בשל כך, הסכימה אקוודור שלא לקדוח בשלושה שדות הנפט באזור יער הגשם יאסומי באמזונס במשך עשר השנים הקרובות, אם המדינות העשירות ירכשו "אג"ח אמזונס".



לפי התוכנית, המדינות התורמות יעניקו סכום מסויים בכל שנה למשך 10 שנים, ולא יקבלו שום דבר בתמורה חוץ מאת חוסר קידוח הנפט ביער הגשם. לפי הערכות, יערות הגשם יאסומי מכילים בתוכם 846 מיליון חביות נפט, או חמישית מכלל תפוקת הנפט של אקוודור.



הסכום 3.6 מיליארד דולר מהווה כמחצית מ-7 מיליארד דולר אותם היתה מגייסת אקוודור לו היתה קודחת את הנפט ומוכרת אותו, לפי מחיר חבית נפט כיום. הרווחים ממכירת אג"ח אמזונס יגיעו לקרן מסויימת של האו"ם שהוקמה לרווחת אנשי אקוודור. לו אקוודור מוכרת את חביות הנפט, היו מגיעות ההכנסות לממשלה המקומית ולחברות הנפט.



הצלחת התוכנית עדיין אינה בטוחה, מכיוון שגרמניה היא עד כה המדינה היחידה שנתנה הצעה מעשית לתוכנית. גרמניה הודיעה כי תעניק לאקוודור 50 מיליון דולר למשך 12 שנה. האו"ם קיבל עד כה רק הבעות התעניינות מצד ספרד, בלגיה, הולנד, נורבגיה, איטליה וארה"ב.



אקוודור צפויה כעת לשלוח נציגים למדינות פוטנציאליות להיות בין התורמות, ביניהן מדינות המזרח התיכון. ניסיונות קודמים לגייס כספים באמצעות האמזונס נכשלו. בשנת 2007 ניסתה אקוודור לגייס 350 מיליון דולר בשנה כדי להגן על אותו היער, אבל נאלצה להאריך פעמיים את תאריך היעד למתן התרומות, מכיוון שקיבלה פחות מידי כספים עבור מאמציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully