וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: הבנקים המרכזיים של אירופה ובריטניה הותירו את הריביות ללא שינוי

סוכנויות הידיעות

5.8.2010 / 15:30

מרבית הכלכלנים צופים כי הבנק המרכזי של בריטניה לא יעלה את הריבית משפל של 0.5% עד אפריל 2011



הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את הריבית בשפל של 0.5%, כצפוי, והודיע כי אין בכוונתו לנקוט באמצעי הרחבה כמותית נוספים. הבנק המרכזי של אירופה הותיר גם הוא את הריבית בשפל של 1%.



אף כי האינפלציה בבריטניה, ברמה של 3.2%, היא מעל ליעד של 2% שהציב הבנק המרכזי. רוב קובעי המדיניות בבנק המרכזי סבורים כי הגורמים לכך – חולשות הליש"ט, עלייה במע"מ ומחירי נפט גבוהים – הם זמניים בלבד. בסקר שערכה רויטרס, אנליסטים לא צפו כי הריבית תועלה עד אפריל 2011 לכל המוקדם.



רוב הכלכלנים צופים כי לאחר הצמיחה הבלתי צפויה ברבעון השני, תרשום כלכלת בריטניה האטה, בעקבות הקיצוצים בתקציב, הירידה בביקוש באירופה לייצוא בריטי והימנעותם המתמשכת של הבנקים מהלוואות. בחודשיים האחרונים, אנדרו סנטנס היה החבר היחיד במועצת המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי של בריטניה, אשר הצביע בעד העלאת הריבית.



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית לשפל של 0.5% במארס 2009, בעיצומו של המיתון הקשה בבריטניה, והשיק תוכנית הרחבה כמותית, כשרכש נכסים – בעיקר אג"ח ממשלתיות - בשווי 200 מיליארד ליש"ט (316.5 מיליארד דולר), עד פברואר 2010. הבנק המרכזי של אירופה הותיר היום את הריבית ללא שינוי, בשפל של 1%, כמצופה, לנוכח חששות בנוגע להאטת הצמיחה ביבשת והלוואות הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully