וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם: המסחר נחתם בעליות בזכות הנפט

ליאור זנו

5.8.2010 / 16:42

מגזר חיפושי הנפט והגז ומניות הנדל"ן המזרח-אירופי הובילו את הבורסה ליום של עליות שערים. ת"א 100 עלה ב-0.4%; ת"א 25 הוסיף 0.3%

יום המסחר האחרון בשבוע בתל אביב נחתם בעליות שערים, בהובלת מגזר חיפושי הגז והנפט ומניות הנדל"ן המזרח-אירופי. מדד תל אביב 25 עלה ב-0.3% ל-1149.6 נקודות, ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.4% ונסגר ברמה של 1062.2 נקודות. מדד הבנקים נחלש ב-0.6% ומדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל. בסיכום שבועי, מדד תל אביב 25 עלה ב-2.6% ומדד תל אביב 100 ב-2.9%.

"המסחר היום ממשיך להתנהל בצל המסחר בעולם. אירופה נפתחה ללא שינוי וכך גם השוק המקומי", הסביר הבוקר רועי לאופר, מנהל חדר המסחר בדש ברוקראז'. "המניות הבולטות במדד תל אביב 25 הן מניות סלקום ופרטנר, דווקא על רקע ההודעה בדבר דמי הקישוריות. ההודעה על פריסת ההפחתה נתפסת בשוק כדחיית התחרות".

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות של כ-0.4% במדדים המובילים.


בעולם, המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף בחודש שעבר 42 אלף משרות, לאחר עלייה של 19 אלף משרות בחודש יוני. הגידול במספר המשרות היה חד מתחזיות האנליסטים, אשר צפו כי 30 אלף משרות יתווספו למגזר הפרטי. יולי היה החודש השישי ברציפות שבו נרשמה עלייה במספר המשרות במגזר. ביום שישי יתפרסם דו"ח התעסוקה בארה"ב לחודש יולי (לכלל האוכלוסייה).

מניות מגזר חיפושי הגז והנפט נסחרו במחזורים גבוהים ועליות נאות

גם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים הראה קריאה גבוהה מהצפוי, של 54.3 נקודות בחודש יולי, כאשר האנליסטים ציפו לקריאה של 53 נקודות בלבד, לעומת קריאה קודמת של 53.8 נקודות. קריאה מעל 50 נקודות מעידה על צמיחה במגזר וקריאה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות, כך שבעוד האנליסטים ציפו לצמיחה מתונה יותר מהקריאה הקודמת, הצמיחה דווקא גברה.

חברות הסלולר - פרטנר, סלקום ובזק - נסחרו על רקע ההודעה כי משרד התקשורת צפוי להפחית את דמי הקישוריות ל-5 אגורות החל בשנת 2014. מדובר בפשרה לעומת ההמלצה המקורית שקיבל המשרד מחברת הייעוץ NERA לפני חודשיים. עם זאת, ההפחתה מהותית מאוד שכן דמי הקישוריות צפויים לרדת בכ-80% לעומת רמתם הנוכחית, 25 אגורות לפני מע"מ.

מניות מגזר חיפושי הגז והנפט נסחרו במחזורים גבוהים ועליות נאות, על רקע פרסומים שונים בשבוע האחרון שחיזקו את אופטימיות המשקיעים. גם מניות הנדל"ן המזרח-אירופיות, דוגמת אפריקה ישראל ודלק נדל"ן נסחרו בעליות, כאשר ברקע סיור אנליסטים בנכסי אפריקה במזרח אירופה.

בנק ישראל צפוי להתיר לגופים מוסדיים להחזיק עד 10% במניות הבנקים. כיום רשאים הגופים המוסדיים להחזיק עד 5% מהמניות של כל בנק, כאשר אחזקה של יותר מ-5% בכל בנק דורשת היתר מבנק ישראל, היתר שעד כה לא ניתן לאף גוף שביקש להגדיל את אחזקתו.

הכנסות אורמת טכנולוגיות הנסחרת בנאסד"ק, החברה הבת של אורמת תעשיות, הסתכמו ב-96.3 מיליון דולר ברבעון השני, ירידה של 3.2 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד של 1.5 מיליון דולר (3 סנט למניה) בהשוואה לרווח של 16 מיליון דולר בתקופה המקבילה (35 סנט למניה).

אתמול בלילה הודיעה די מדיקל, כי הנפקתה המתוכננת אינה מתקדמת לפי תוכניותיה הראשוניות. החברה, שהתכוונה למכור בתחילה 2.8 מיליון מניות, ומאוחר יותר שינתה את תוכניתה והחליטה למכור 1.9 מיליון מניות, משנה שוב את התוכנית וכעת היא מתכוונת למכור כ-1.5 מיליון מניות בלבד. בנוסף, הורידה החברה את מחיר המניה בגיוס, והיא תגייס לפי מחיר מניה של 9-7 דולרים כאשר המחיר המקורי לפיו התכוונה החברה לגייס היה 12-10 דולר. המשמעות היא כי החברה תגייס כ-13.5-10.5 מיליון דולר, במחיר המהווה דיסקאונט של 15.9% על מחיר השוק של המניה בתל אביב - 9.51 דולרים למניה.

בעלי המניות של גניגר פלסטיק העוסקת ביצור ושיווק יריעות פוליאתילן גמישות לחממות ולתעשייה, ביטלו בשבוע שעבר את החלטת הדירקטוריון להעניק ליו"ר החברה שמואל וולודינגר, בונוס בסך של 200 אלף שקל בגין הכפלת הרווח התפעולי של החברה מ-18 מיליון ב-2008 ל-37 מיליון בשנה שעברה.

חברת אליאנס העוסקת בייצור ושיווק צמיגים ואבובים השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת סדרת אג"ח ב' חדשה וגייסה כ-108 מיליון שקל. במהלך השלב המוסדי נרשמו ביקושים של כ-184 מיליון שקל. הריבית השנתית שנקבעה במכרז שיישאו האיגרות הנה 6.7%. בימים הקרובים תשלים אליאנס את השלב הציבורי של ההנפקה כשבכוותה לגייס בסך הכל כ-120 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully