וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מחרים את מכרז שידורי משחקי הנבחרת: "השתתפות ערוץ 1 היא זריקת כספי ציבור"

אופיר בר-זהר

5.8.2010 / 18:07

הערוץ תוקף את ההתאחדות: "דרישת המינימום לתשלום של קרוב למיליון שקל למשחק - מופרכת"



ערוץ 10 הודיע היום (חמישי) כי החליט שלא להשתתף במכרז ההתאחדות לכדורגל לשידור משחקי נבחרת ישראל, מכיוון שההתאחדות דורשת מחיר מופקע, לטענת הערוץ. מהערוץ נמסר כי "דרישת המינימום של ההתאחדות לתשלום של קרוב למיליון שקל למשחק של נבחרת ישראל הינה מופרכת. השתתפות ערוץ 1 במכרז היא שערורייה והפקרות בניהול כספי ציבור".



עוד הוסיף הערוץ כי "ביד אחת האוצר מעלה את אגרת הטלוויזיה ומטיל על הציבור מס חדש בשיעור של 200 מליון שקל ובאותה נשימה ערוץ 1 זורק את הכסף ללא שום פיקוח".



"לצערנו, ההתאחדות לכדורגל מנסה להיבנות על העובדה שערוץ 1 מתנהל ללא פיקוח ומוכן לשלם כל מחיר גם כשאין לו הצדקה, כפי שקרה במכרז לשידור משחקי ליגת העל. מי שמשלם את המחיר זה אזרחי ישראל שבמקום לצפות במשחקים בחינם ייאלצו לספוג העלאה נוספת בתשלומי אגרה", מסרו מערוץ 10.



על התשלום שדורשת ההתאחדות נמסר מהערוץ כי "המכרז כולל דרישה לתשלום מינימום שמשמעותה בפועל תשלום של כמעט 1 מליון שקל למשחק! מדובר בדרישה חסרת היגיון כלכלי שאינה עומדת בשום מבחן. הדרישה מנותקת מנתוני הרייטינג ומנותקת גם מסכומים ששולמו על משחק כדורגל, לרבות משחקי המונדיאל בשלב הבתים ובגמר. אנו מופתעים מן העובדה שעל אף הדרישה חסרת ההיגיון, רשות השידור בחרה להיענות לה. מדובר בהחלטה חסרת אחריות נוספת שמקורה בהעדר פיקוח על הגוף הזה. בשום גוף ציבורי לא היו מקבלים הוצאות מופקעות בסך עשרות מיליוני שקלים שמנותקות מהסיבה שבשלה בכלל קיים ערוץ שידור ציבורי. שיקול הדעת של רשות השידור חייב לעבור ביקורת של מבקר המדינה. איננו מכירים גוף ציבורי שמבזבז כסף ציבורי מבלי לקבוע סדרי עדיפויות".



מההתאחדות לכדורגל נמסר כי "אנחנו לא מכריחים אף אחד להתחרות על המוצר הכי אטרקטיבי בשוק הספורט הישראלי".



מרשות השידור נמסר כי "ראשית אנו מציעים לקברניטי ערוץ 10 להפסיק לקדם את עניינם באמצעותנו ולהתמקד ב'הישרדות'. רשות השידור רכשה את מסמכי הפנייה אותה פירסמה ההתאחדות לכדורגל. הרשות טרם גיבשה החלטתה האם להגיש הצעה במסגרת הליך זה. יחד עם זאת, רשות השידור תשמח אם יסתייע בידה להביא לציבור הצופים את משחקי הנבחרת הלאומית במוקדמות היורו, כולל בפורמט hd בחינם לציבור הצופים, אשר ברשותם ממירים התומכים בפורמט השידור, כפי שנעשה בהצלחה רבה במונדיאל האחרון וכפי שייעשה בשידור משחקי ליגת העל ותכנים נוספים בתחום התעודה, הבידור והדרמה".



גורמים ברשות הוסיפו כי הם תמהים בלשון המעטה על כך, שערוץ 10 במצבו הקשה בכל הנוגע לאחוזי הצפייה המידלדלים ומצבו הכלכלי העגום, מנתב את תסכולו לכיוון הערוץ הראשון במקום להתמקד בתחרות שיש לו עם זכייניות ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully