וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM אישרה כי תבצע הנפקה; המנכ"ל וויטאקר - "עדיין לא ברור מתי"

סוכנויות הידיעות

5.8.2010 / 22:21

"וול סטריט ג'ורנל": ההנפקה צפויה לקראת סוף השנה; הממשל מחזיק ב-61% ממניות החברה



, יצרנית המכוניות שעליה השתלט הממשל בארה"ב בשנה שעברה לאחר שהגיעה לפשיטת רגל, אישרה היום בפעם הראשונה כי החברה נערכת לקראת הנפקה ראשונה לציבור (ipo).



"אנחנו עובדים על בקשת רישום (s-1) לקראת הנפקה ראשונה לציבור", אמר יו"ר ומנכ"ל ג'נרל מוטורס, אד וויטאקר, לסוכנות הידיעות רויטרס במסגרת אירוע של תעשיית הרכב שנערך היום במדינת מישיגן בארה"ב. "מדובר במסמך עבה מאוד. התחלנו לעבוד עליו", הוסיף וויטאקר.



"אינני יודע מתי נוכל להגיש את הבקשה מכיוון שעדיין יש בפנינו הרבה עבודה. זה לא ממש, ממש רחוק, אבל עדיין יש לנו הרבה עבודה", אמר וויטאקר והוסיף, "אנחנו עדיין לא שם. אני לא יודע מתי ואיך זה יקרה".



מוקדם יותר היום דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי gm, אשר 61% ממניותיה נמצאות בידי הממשל האמריקאי, צפויה להגיש את בקשת הרישום להנפקה באמצע חודש אוגוסט, וכי ההנפקה עצמה תתבצע לקראת סוף השנה. עם זאת, וויטאקר אמר היום כי בקשת הרישום לא תהיה מוכנה בשבועיים הקרובים.



ההנפקה הראשונה לציבור של gm, אשר תפרסם בשבוע הבא את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני, צפויה להיות אחת ההנפקות הראשונות הגדולות בתולדות ארה"ב.



הממשל בארה"ב מחזיקה בנתח של 61% ממניות gm בעקבות תוכנית בהיקף של כ-50 מיליארד דולר לחילוץ ענקית הרכב שיושמה בשנה שעברה, ואשר כללה בין השאר כניסה של החברה להליכי פשיטת רגל למשך 40 ימים.



בחודש אפריל הודיעה gm כי החזירה 8.1 מיליארד דולר בהלוואות שקיבלה מממשל ארה"ב וממשלת קנדה - חמש שנים לפני המועד המתוכנן. החברה קיבלה בשנה שעברה סיוע כספי בהיקף של 52 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי ו-9.5 מיליארד דולר מממשלת קנדה. הממשל בארה"ב החשיב כהלוואה 6.7 מיליארד דולר מהסיוע, ואילו ממשלת קנדה החשיבה כהלוואה 1.4 מיליארד דולר.

בתמורה לשארית סכום הסיוע, 45.3 מיליארד דולר מארה"ב ו-8.1 מיליארד דולר מקנדה, קיבלו שתי הממשלות נתח במניות gm, אותו הן מקוות להשיב לעצמן ממכירת החזקותיהן בחברה לאחר הנפקתה. הנתח של ממשלת קנדה בחברה הוא 12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully