וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב שוב מעל 1,200 דולר לאונקייה: "יגיע ל-1,500 דולר בשנה הבאה"

נמרוד הלפרן

5.8.2010 / 22:26

מחיר הזהב עלה יום שביעי ברציפות; הנפט ירד יום שני ברציפות, אך נסגר מעל 82 דולר לחבית



הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, עלה זה היום השביעי ברציפות לאחר שגידול מפתיע במספר תביעות האבטלה בארה"ב הגביר את תיאבון המשקיעים למתכת היקרה כגידור נגד סיכונים. מחיר הנפט הגולמי ירד זה היום השני ברציפות מחשש כי נתוני האבטלה המאכזבים מבשרים על האטה בהתאוששות כלכלת ארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,199.3 דולר לאונקייה - שיא של שלושה שבועות - לאחר עלייה של 0.3% בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר, כבר חצה מחיר החוזים את רמת 1,200 דולר לאונקייה.



מחיר הזהב צפוי לעלות לרמה של 1,500 דולר בשנת 2011, העריך היום מנכ"ל חברת כריית הזהב רנדגולד ריסורסס, מרק בריסטו, בראיון לערוץ הטלוויזיה cnbc. לדבריו, גרורות של המשבר הכלכלי צפויות לגרור תיקון בכלכלה העולמית בשנה הבאה, אשר יגביר את הביקוש לזהב בתור מקלט. בריסטו העריך עוד כי היצע מוגבל אף הוא יתמוך במחירי הזהב. ב-18 ביוני השנה נסגר הזהב במחיר שיא של 1,258.3 דולר לאונקייה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 82.01 דולר לחבית, ירידה של 0.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. "הנתונים הכלכליים אינם מבשרים טובות מבחינת הביקוש לנפט", אמר מייקל לינץ', נשיא חברת המחקר סטרטג'יק אנרג'י אנד אקונומיק ריסרץ', בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "קשה להצדיק מחיר נפט שמתקרב לרמה של 82 דולר לחבית כאשר הכלכלה מקרטעת", הוסיף.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר זה שלושה חודשים, בניגוד לתחזיות הכלכלנים. מספר התביעות הראשונות גדל ב-19 אלף בשבוע שהסתיים ב-31 ביולי ל-479 אלף - המספר הגבוה ביותר מאז חודש אפריל. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות השבועי ל-455 אלף. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה ל-460 אלף לעומת 457 אלף שעליהם דווח במקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully