וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעמם לך? בוא תתייק משהו

מאת עידו סולומון

6.8.2010 / 7:13

רגע לפני שהיא נגמרת, חופשת הקיץ עומדת להיות קשה במיוחד: בשבועיים האחרונים של אוגוסט הקייטנות אינן פעילות, ומפלס העצבים של ההורים מזנק ? מה מציעים המעסיקים? ב-83% ממקומות העבודה אין התייחסות מיוחדת לחופש הגדול ? אבל כמה חברות וארגונים כבר למדו שילד מרוצה ה



>> עד לפני כארבע שנים נהגו כל עובדי חברת התקשורת שבה מועסקת נ' להביא עמם את ילדיהם לעבודה בחודשי הקיץ. הארגון עודד את התופעה, ואף ניסה למצוא תעסוקה לילדים בשעות העבודה כדי שלא יטרידו את הוריהם ואת יתר העובדים. אבל אז התרחש אירוע מצער: אחד הילדים דחף את ידו לתוך מגרסת הנייר והובהל לבית חולים. מאותו היום הנוהג של הבאת הילדים לעבודה הופסק. המנהלים גילו שלחברה אין ביטוח לילדים.

בעוד שרוב הילדים מעבירים את מרבית ימי הקיץ בקייטנות, השבועיים האחרונים של אוגוסט - שבהם מסתיימות הקייטנות - יוצרים בעיה להורים. "אני לא יכולה לבזבז את כל ימי החופש שלי על השבועיים האלה", אומרת נ'. "עם זאת, כל אלטרנטיבה עולה המון כסף - בנוסף להון שכבר הוצאנו בחופש".



ממשאל שערך אתר הדרושים alljobs, בהשתתפות 553 משיבים, עולה כי רבים מהמעסיקים אינם מייחסים ישיבות רבה לבעיה זאת. ב-83% ממקומות העבודה אין כל התייחסות לחופש הגדול, ורק 6% מהמעסיקים משתתפים בתשלום לקייטנה שאליה נשלחים ילדי העובדים. 5% מהמעסיקים מציעים עבודות יזומות לילדי העובדים, ורק 3% מארגנים ימים של פעילות מיוחדת לילדים במקום העבודה של ההורים.



עם זאת, לא מעט חברות מקדישות כמה ימים בקיץ לטובת פינוק הילדים והוריהם - באמצעות ימי כיף, קייטנות או תעסוקה אחרת לילדים. הנה כמה מהן.



קייטנות לילדי העובדים



נביעות



חברת המים המינרליים מארגנת קייטנה לילדי העובדים בגיל 4-11, בשבוע האחרון של אוגוסט. השנה תתארח הקייטנה בכפר הנוער בן שמן, שבו מתנדבים עובדי החברה באופן קבוע במשך השנה בפעילויות עם ילדי הפנימייה. מדי בוקר תאסוף הסעה מאורגנת את ילדי העובדים ממטה החברה, והם יוחזרו לבתיהם ב-16:15. עלות הקייטנה לחברה היא כ-40 אלף שקל, וההורים משתתפים בתשלום.



נטוויז'ן



חברת התקשורת מפעילה קייטנה לילדי העובדים למשך שבוע בסוף אוגוסט, בקיבוץ בארות יצחק. השנה ישתתפו בה כ-20 מילדי העובדים. עלות הקייטנה היא כמה מאות שקלים - והעובדים משתתפים בכמחצית העלות. הפעילות כוללת ימים ייעודיים לפי נושאים, כגון יום זהירות בדרכים, יום איכות הסביבה ויום טיול במשק הקיבוץ.



פתאל



רשת המלונות מפעילה קייטנה לילדי העובדים באילת. הפעילות מתקיימת בין 7:00 ל-17:00 ומבוססת על תכנים באנגלית, בסגנון סאמר סקול. עלות הקייטנה היא 750 שקל בחודש ומשתתפים בה כ-50 ילדים.



האוניברסיטה הפתוחה



המוסד מסבסד השתתפות בקייטנה לכ-100 ילדי עובדים, אך גם נכדים של עובדים יכולים ליהנות מההטבה. הקייטנה מתקיימת בשבועיים האחרונים של החופש הגדול בקמפוס רעננה של האוניברסיטה הפתוחה. מדובר בקייטנה לימודית, בעיקר בתחום המדע, בשילוב פעילויות ספורט, הצגות ומתקנים מתנפחים. העלות: 1,250 שקל לכל ילד - אך העובדים משלמים בפועל 850 שקל.



רפאל



בחברה מתקיימת כבר שנים קייטנת קיץ באוגוסט לילדים בכיתות א'-ו'. הקייטנות פתוחות בפני ילדי העובדים וחבריהם, בעלות של 1,620 שקל לילד למשך שלושה שבועות. השנה מתקיימת הקייטנה בקאנטרי אביבים בקרית אתא, ומשתתפים בה יותר מ-200 ילדים.



מקאן אריקסון



משרד הפרסום יקיים השנה, זו הפעם השביעית, קייטנה לילדי עובדיו במחצית השנייה של אוגוסט - בהשתתפות 20-30 ילדים. עלות הקייטנה היא 1,500-1,700 שקל לילד, וההורים משתתפים בכ-50% מהעלות. הילדים משתמשים במתקנים של המשרד, הכוללים חדר כושר וקולנוע, ונהנים מבריכה שבגג הבניין.



ימי כיף



alljobs



באתר הדרושים מקיימים בשבועיים האחרונים של אוגוסט יום כיף לילדי העובדים בחינם. "יום הילדים" כולל הפנינג, מתקנים מתנפחים, קוסמים, ליצנים וסרטים. "מקום עבודה שמקל על עובדיו בתקופת הקיץ ומציע פתרונות לילדים, מספק להורים שקט נפשי וחיסכון כלכלי", אומרת רויטל הנדלר, מנכ"לית האתר. "הדבר תורם רבות לרווחת העובדים ולחיזוק המחויבות שלהם לחברה".



אורידיון



בחברת המכשור הרפואי מארגנים בכל קיץ יום כיף לעובדים שיש להם ילדים קטנים, עד גיל 12. הפעילויות כוללות ג'ימבורי לקטנים ומתנפחים לגדולים, משחקי שולחן, ועמדות שונות של יצירה וקעקועים. באירוע משתתפים כ-80 ילדים, ותקציבו כ-12 אלף שקל.



העסקת ילדים



ליימן שליסל



ביבואנית דברי המתיקה יש מסורת ארוכת שנים של העסקת ילדי עובדים בחופש הגדול. מדי קיץ מועסקים בחברה כ-20 ילדים, שעוסקים בעבודות ארכיון, סידור וארגון סחורות, מיון פריטים, סידור מדפים והדבקת מדבקות על האריזות.



כצט



בחברת התרופות מגייסים מדי קיץ את ילדי העובדים לעבודה בתשלום למשך שבוע או שבועיים. העבודות שהילדים מבצעים הן בתחום האדמיניסטרציה, וכן עבודות במחסן האריזות. לפי החברה, הילדים מקבלים שכר גבוה יותר מכפי שנהוג לשלם לבני נוער בישראל, ארוחות צהריים ותעודת הוקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully