וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפקס: מאיר שמיר מעוניין לרכוש את מניות תנובה

מאת יורם גביזון

6.8.2010 / 7:13

קרן איפקס טוענת כי למבטח שמיר אין עניין בחידוש המסחר במניותיה. בנוסף, בקשתה של מבטח שמיר לקיים דיון דחוף בדרישתה למסור לה את נתוניה הכספיים של תנובה מבוססת על טיעונים חסרי שחר



>> נימוקיה של חברת מבטח שמיר לקיים דיון דחוף הם חסרי שחר - כך כותבת קרן איפקס בתגובה להמרצת הפתיחה שהוגשה בידי מבטח שמיר בשבוע שעבר.

מבטח שמיר ביקשה מבית המשפט להצהיר כי בקשתה מאיפקס ומתנובה לקבל באופן חד-פעמי את נתוניה הכספיים של חברת תנובה אינה מפרה את מזכר העקרונות שנחתם במארס 2007 בין איפקס לבין מבטח שמיר. מזכר עקרונות זה היה הבסיס להקמת חברה משותפת לאיפקס (73%) ולמבטח שמיר (27%) לצורך רכישת השליטה בתנובה.



מבטח שמיר הושעתה מהמסחר בבורסה לאחר שרשות ני"ע פסלה את הדו"חות הכספיים שלה ל-2010 בנימוק שלא צירפה דו"חות כספיים מלאים של תנובה, שאחראית למרבית רווחיה ושוויה, וכן לא הציגה את השקעתה בתנובה לפי שוויה הכלכלי. חוסר יכולתה של מבטח שמיר להציג את הדו"חות הכספיים נובע מסירובה של איפקס לפרסם את נתוניה הכספיים; סירוב שמעוגן בסעיף 3.6 למזכר העקרונות. מבטח שמיר מבקשת מבית המשפט שיורה לאיפקס ולתנובה להעביר לה את נתוניה הכספיים של תנובה, אם יגיע למסקנה כי הבקשה לקבלת נתוניה הכספיים של תנובה אינה מפרה את מזכר העקרונות.



קרן איפקס טוענת כי אין עילה לקיום דחוף בבקשתה של מבטח, מהטעם שהיא עצמה פעלה באיטיות רבה. איפקס מציינת גם שהשעיית מניותיה של מבטח שמיר מהמסחר בבורסה, שהיא העילה לבקשה לקיים דיון דחוף שאירעה כבר במחצית מאי 2010, לא גרמה למבטח להאיץ את מהלכיה המשפטיים ובפועל הוגשה המרצת הפתיחה רק חודשים וחצי לאחר ההשעיה.



איפקס טוענת כי בקשתה של מבטח לצו הצהרתי הוא תיאורטי לחלוטין, ומציינת כי התובענה של מבטח אינה מכילה ולו מלה אחת בדבר עסקה בין מאיר שמיר (בעל השליטה במבטח שמיר) לבין מבטח שמיר, כשהדבר היחיד שמונע אותה הוא גילוי נתונים אודות תנובה.



איפקס רומזת לכך שלנוכח כוונתו של מאיר שמיר לרכוש את מניות תנובה מידי החברה הציבורית מבטח שמיר בהליך של עסקת בעל עניין, יהיה צורך בתשקיף מיתאר של תנובה, הליך שהכנתו תארך חודשים רבים, אם לא למעלה מכך.



איפקס טוענת כי מבטח שמיר עושה שימוש לרעה בהליך המרצת הפתיחה, משום שאין לה כל עניין בחידוש המסחר במניותיה. איפקס מזכירה שכנספח לבקשתה צורף מכתב לרשות ני"ע שלפיו מאיר שמיר, בעל השליטה בה, נכון לקדם מהלך של הצעת רכש מלאה למניותיה - כך שהוא עצמו מעוניין להביא למחיקת מניותיה מהמסחר.



איפקס מיוצגת באמצעות עו"ד אהוד סול ואילנית לנדסמן-יוגב ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות', ואייל רוזובסקי ודן סלע ממשרד צלרמאייר פילוסוף ושות'. מבטח שמיר מיוצגת בידי משרד כספי ושות' ומשרד ניר כהן, לשם ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully