וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר החיטה עולה ב-6.5% בעקבות האיסור הזמני על ייצוא חיטה

סוכנויות הידיעות

6.8.2010 / 9:06

מחירי החוזים על החיטה עומדים על 8.68 דולר לבושל ועלולים אף להגיע ל-10 דולר, לפי בלומברג



מחיר החיטה ממשיך לעלות ונסחר ברמה הגבוהה זה כמעט שנתיים בשל החששות שמדינות נוספות יעשו כדוגמתה של רוסיה ויאסרו ייצוא חיטה. מחיר החיטה עלול להמשיך ולעלות לרמה של 10 דולר לבושל - מחיר שלא נראה מאז משבר המזון העולמי בשנת 2008, כך לפי בלומברג.




ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע אתמול על איסור זמני של ייצוא חיטה, לאחר שבצורת חמורה הביאה להרס גידולי חיטה רבים במדינה. האיסור של רוסיה, יצואנית החיטה השלישית בגודלה בעולם, ייכנס לתוקפו החל מ-15 באוגוסט.



"בהתחשב במזג האוויר החם באופן יוצא דופן ובבצורת, אני סבור שיהיה נכון לאכוף איסור זמני על ייצוא חיטה ומוצריה מרוסיה", אמר פוטין בפגישת קבינט, והוסיף כי רוסיה לא יכולה להרשות לעצמה עליה במחירים המקומיים.



מחירי החוזים על החיטה למסירה בחודש דצמבר עולים ב-6.5% ונסחרים ב-8.68 דולר לבושל בבורסת הסחורות של שיקאגו. עד כה השבוע זינקו מחירי החיטה ב-25% השבוע, ובמהלך החודשיים האחרונים הכפילו עצמם מחירי החוזים. החיטה היא הסחורה בעלת הביצועים הטובים ביותר במדד ubs בלומברג.



מחיר החיטה הגיע לרמת שיא של 13.495 דולר לבושל בפברואר 2008, בזמן משבר המזון העולמי שהוביל למהומות ברחבי העולם, ממדינות מטהיטי ועד למצרים.



האיסור על יצוא החיטה מרוסיה עשוי להרטיב עם יצרניות אחרות, כמו ארה"ב, אוסטרליה וארגנטינה. מחירי החיטה הכפילו עצמם במהלך החודשיים האחרונים, בעקבות הרס היבולים ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully