וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס נובל ג'וזף שטיגליץ: התאוששות הכלכלה האמריקאית אנמית

סוכנויות הידיעות

6.8.2010 / 9:39

"על הממשל האמריקאי ליישם תוכנית תמריצים נוספת, טובה יותר", כך אמר שטיגליץ בראיון לבלומברג



כלכלת ארה"ב עומדת בפני "התאוששות אנמית, ועל הממשל ליישם תכנית תמריצים נוספת, טובה יותר", כך אמר הכלכלן חתן פרס נובל ג'וזף שטיגליץ.




"ממשל אובמה ביצע הימור משמעותי ולא נראה עד עכשיו כאילו זה משתלם לו", אמר שטיגליץ בראיון לבלומברג, והוסיף: "ההתאוששות הכלכלית בארה"ב כל כך חלשה, ואינה מספיקה כדי ליצור משרות חדשות לנכנסים החדשים לשוק התעסוקה, ול-15 מיליון האמריקאים שכבר נכנסו לשוק התעסוקה ולא מצליחים למצוא משרה".



"ברור לחלוטין שיש צורך בסיבוב נוסף של תוכנית תמריצים", אמר שטיגליץ, והוסיף: "על התוכנית החדשה להיות מתוכננת טוב יותר. היא צריכה להתמקד בתשואות על השקעות, בחינוך, בתשתיות, בטכנולוגיה. אם הממשל יבצע את אותן השקעות, הגירעון בטווח הארוך רק ילך וירד והכלכלה תרשום צמיחה בשיעור חד יותר".



הצמיחה הכלכלית של ארה"ב הואטה לכדי 2.4% ברבעון השני של 2009 לעומת 3.7% ברבעון הראשון. הצמיחה קרוב לוודאי תעמוד על 2.8% במחצית השניה של 2010, לפי הערכות בלומברג.



"זוהי צמיחה אנמית, וקרוב לוודאי היא תישאר אנמית. לצערי הרב, עם שיעור חיסכון של 5%, 6%, 7% - הצריכה הפרטים בארה"ב עומדת להיות חלשה. הממשלה צריכה למלא את החסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully