וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ-לט ממשיכה להתאושש: ההכנסות זינקו ב-58% והחברה עברה לרווח תפעולי של 3.2 מיליון דולר

טל לוי

6.8.2010 / 10:30

לאחר שנה קשה ב-2009 מציגה המ-לט עלייה בהכנסות לצד ירידה חדה בעלויות היצור בשל התייעלות



חברת שבשליטת מקבוצת מציגה הבוקר דו"חות כספיים המעידים על עלייה בהכנסות וברווחים: הכנסותיה של המ-לט זינקו ברבעון השני של 2010 ב-58% ל-18.6 מיליון דולר והחברה עברה לרווח תפעולי של 3.2 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 214 אלף דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי ב-1.5 מיליון דולר - פי 5 לעומת הרבעון המקביל.



המ-לט עוסקת בפיתוח, ייצור, ושיווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות. המוצרים האולטרה נקיים של החברה משמשים למכשור ולבקרה של אפליקציות תעשייתיות ולהעברת נוזלים וגזים בלחץ גבוה. המ-לט נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי ובתחילת 2009 הודיעה כי תעבור למתכונת של 4 ימי העובדה "לאור המצב הכלכלי העולמי, ועל מנת להתאים את רמת ההוצאות לירידה בביקושים". בשנה זו הפסידה החברה 4 מיליון דולר.







השיפור שהציגה ברבעון הראשון של 2010 נמשך גם ברבעון השני של 2010 והוא נובע משני פרמטרים: העלייה במכירות לצד ירידה בעלויות היצור: העלייה במכירות נובעת מעלייה בביקושים בשוק המוליכים למחצה, בעיקר בצפון אמריקה, אירופה ויפן. מכירות המוצרים האולטרה נקיים הוכפלו פי 4 לכ-8.8 מיליון דולר שהם כמחצית מהכנסות החברה. מכירות המוצרים לתעשייה התהליכית נותרו כמעט ללא שינוי.



לצד העלייה בהכנסות, צמחו הרווחים בשיעורים גבוהים לאור הירידה בעלויות היצור. המ-לט מדווחת על עלייה בהיקפי הייצור ובעקבות כך גידול בניצול כושר הייצור של מפעלי החברה וכן מדווחת על שיפור משמעותי ברווחיות ביפן.



הרווח הגולמי של החברה (הכנסות בניכוי עלויות יצור) עומד על 41% מתוך המכירות לעומת 23% מהמכירות בתקופה המקבילה ומבטא את העלייה ברווחיות.



לצד העלייה ברווח החשבונאי, ייצרה הפעילות השוטפת של המ-לט מזומנים בהיקף של 4.3 מיליון דולר לעומת הוצאת 833 אלף דולר ברבעון המקביל. השיפור בתזרים המזומנים נובע ממימוש צעדי ההתייעלות והחיסכון שנקטה המ-לט במהלך 2009 בעקבות הירידה בהיקפי המכירות בשנה זו. ההתייעלות מתבטאת בעיקר בנושא שימוש במלאי קיים של חומרי גלם והחלטה להקטין את המלאי.



המ-לט מתבססת על אשראי מהבנקים בלבד: היא לא הנפיקה איגרות חוב ואינה חייבת כסף לציבור. בקופתה נמצאים 19.7 מיליון דולר אולם היא צריכה להחזיר ב-12 החודשים הקרובים כ-35 מיליון דולר. מתחילת השנה עלתה מניית המ-לט ב-21%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully