וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים בהרצליה פיתוח תקועים: המשקיעים הזרים בחוץ - הישראלים בפנים

מאת רנית נחום-הלוי

6.8.2010 / 11:14

כ-3,000 משפחות מתגוררות באחד מאזורי הדיור היוקרתיים בישראל



שכונת הרצליה פיתוח היא אחת השכונות היוקרתיות בישראל. בין השנים 2005 ל-2008 נרשמו בשכונה זינוקים במחירים, ואולם מאז 2008 עליית המחירים התמתנה, בעיקר בנכסים היוקרתיים מאוד, בשל העדרם של תושבי חוץ שהציפו את השכונה בעבר.



מיקום:



הרצליה פיתוח כלואה בין כביש החוף במזרח, חוף הים במערב, שטחים ריקים בדרום ושכונת נוף ים בצפון.



היסטוריה:



בעבר רוב שטחי הרצליה פיתוח היו מכוסים בדיונות חול, שביניהם היו פזורים בוסתנים של תאנים וענבים. השכונה החלה להיבנות בשנות ה-30 ומעמדה כשכונה יוקרתית השתרש לאחר מלחמת ששת הימים.



תכנון ובנייה:



שכונת הרצליה פיתוח נחשבת לאחד מאזורי המגורים היוקרתיים בישראל ובה כ-3,000 משפחות. השכונה מאופיינת בבתים צמודי קרקע ש-80% מהם יושבים על מגרשים בשטח של כחצי דונם עד דונם ועליהם בתים בשטח של כ-400-650 מ"ר בנוי.



רחוב גלי תכלת הנמצא על המצוק וצמוד לחוף הים מאכלס את בתי הפאר היקרים ביותר. ברחוב זה הבתים יושבים על שטחים של 2-5 דונמים ועליהם בתים בשטח של כ-600-1,000 מ"ר בנוי.



בשכונה ישנם כמה כמה מתחמי מגורים שבהם מבנים בני 6 קומות עם דירות בשטח של 60-100 מ"ר הכוללים בין היתר, בריכות, חדרי כושר ושירותי תחזוקה ושמירה.



מוסדות ציבור:



בשכונה סניפי בנק, חנויות, קופת חולים, בתי ספר, בתי כנסת וגנים ציבוריים. האטרקציה התיירותית המרכזית בשכונה היא המרינה הסמוכה וברצועה הצמודה לחוף נמצאים כמה בתי מלון ובהם מלון השרון, דניאל ודן אכדיה. ברצועה זו נמצא גם בית החולים הרצליה מדיקל סנטר ומלון תדמור.



אזור התעשייה נמצא בחלק הדרום מזרחי של השכונה ונחשב לאחד מאזורי התעשייה המפותחים והמתקדמים בישראל. באזור ישנן מסעדות רבות ושטחי מסחר המושכים קהל רב.



הרצליה פיתוח מחוברת לחלקה המזרחי של הרצליה ולכביש החוף דרך מחלף כפר שמריהו ומחלף הסירה. בנוסף לכך יש לשכונה גישה מכביש החוף.



אוכלוסייה:



האוכלוסייה בהרצליה פיתוח במעמד סוציו-אקונומי גבוה וכוללת כמה מעשירי הארץ.



דינמיקת מחירים:



המחירים בהרצליה פיתוח כמעט הכפילו את עצמם בשנים 2005-2008, ואולם מאז 2008 עליות המחירים במקום הואטו. כיוון שהשוק בנוי על תושבי חוץ, הוא הושפע מההאטה בפלח שוק זה. "היתה ציפייה שתושבי החוץ יגיעו בקיץ הנוכחי, אבל התבדינו", מסביר המתווך לארי גרינבלו מרימקס הרצליה פיתוח.



בשכונה ישנם פערי מחירים ניכרים בין החלק המזרחי למערבי. בעוד שבמערב השכונה נמכר שטח של דונם במחיר של כ-17 מיליון שקל, במזרח השכונה ניתן לרכוש מגרש דומה בכ-8-9 מיליון שקל. ברחוב גלי תכלת המחירים מאמירים לעשרות מיליוני שקלים.



במערב השכונה, היקף העסקות ירד משמעותית, אך במזרח השכונה נכנסו משקיעים ישראלים והמחירים עלו בשיעור של 10%-15% בשנה האחרונה.



בעלי נכסים בהרצליה פיתוח עדיין מציעים נכסים במחירי שיא בדומה לטרום המשבר הכלכלי, ואולם הזמן הנדרש כדי להשלים את העסקות התארך. אם עד 2008, עסקה על נכס במערב השכונה היתה נסגרת תוך שלושה חודשים בממוצע, כיום עסקה כזו תיסגר בפרק זמן ארוך יותר של כתשעה חודשים בממוצע. חלק מהמוכרים מתגמשים במחיר בשיעור של כ-15%.



מחיר מגרש בשטח דונם מגיע כיום ל-14-18 מיליון שקל. נכס דומה נמכר ב-2008 תמורת 13-17 מיליון שקל וב-2005 - ב-5-7 מיליון שקל. דירה בשטח של 60 מ"ר בפרויקטים החדשים נמכרת כיום בכ-4.4 מיליון שקל. לפני כשנתיים נמכרה דירה דומה בכ-4 מיליון שקל ולפני ארבע שנים בכ-3 מיליון שקל.



-



סייעו בהכנת הכתבה: לארי גרינבלו, רימקס הרצליה פיתוח, איתן בלומברג, מנכ"ל ובעלים של אנגלו סכסון הרצליה פיתוח, וצפריר ורטנפלד מתיווך תילן בהרצליה פיתוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully