וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הראלד טריביון": משבר החובות של ממשלות אירופה מתחיל לדעוך

אינטרנשיונל הרלד טריביון

6.8.2010 / 13:16

ממשלת יוון ביצעה התקדמות מרשימה בתוכנית הצנע וקיבלה אישור לסיוע נוסף מקרן המטבע והאיחוד



מאת סוזאן דיילי ומתיו סולטמארש



מנהיגיה של יוון סללו את הדרך ביום חמישי לאתונה לקבל את התשלום הבא בחבילת החילוץ שלה, בסימן נוסף לכך שמשבר החובות שהיכה בממשלות אירופה מתחיל לדעוך.




לאחר ביקורת שנמשכה שבועיים ונערכה על ידי צוות של האיחוד האירופי, הבנק המרכזי של אירופה וקרן המטבע הבינ"ל, הגופים הבינלאומיים המלווים ליוון אמרו כי ממשלתה ביצעה התקדמות מרשימה בשיפור הכלכלה, החל בארגון מחדש של הפנסיות ועד רפורמה במערכת המיסוי. המלצה זו סוללת את הדרך להזרמה של עוד 9 מיליארד יורו (12 מיליארד דולר) בחודש הבא.



ספרד, גם היא מדינה במשבר, קיבלה אף היא חדשות טובות ביום חמישי: עלות המימון שלה (הריבית על האג"ח) נפלה ביותר מ-1% במכרז שבו מכרה אג"ח לשלוש שנים בהיקף כולל של 3.5 מיליארד יורו לעומת הריבית אותה שילמה במכרז דומה ביוני. הביקוש היה כמעט כפול מההיצע. פורטוגל ואיטליה נהנו מהצלחה דומה ממכרזים בימים האחרונים.



היורו, שנפל כדי 1.19 דולר בתחילת יוני, התאושש ל-1.32 דולר. מאז תחילת יולי הוא עלה בכמעט 5%.



"הרתיחה נרגעה, העננים הכבדים מתפזרים", אמר ז'אן מישל סיס, כלכלן ראשי לתחום אירופה בסטנדרד אנד פור'ס. הוא ציין כמה גורמים שחברו יחד לשפר את מצב רוחם של המשקיעים באירופה, במיוחד בנוגע לכלכלות ה"פריפריה", כפי שמכונות יוון, ספרד ופורטוגל.



שיפור במאזני הבנקים וביקוש מצד הבנקים המרכזיים יצר ביקוש גלובלי לאג"ח ממשלתיות, לדבריו. בנוסף, תוצאותיה הראשוניות של תוכנית הצנע היו מעודדות, לדבריו. ועדות המימון של האיחוד, קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה "מציעות רשת בטחון חסונה" ומתחילות לשכנע משקיעים כי הכלכלות השקועות בחובות נהנות מהגנה – לפחות עד 2012.



חוסנן המובהק של כלכלות גרמניה וצרפת מוסיף לבטחון כי יוכלו לספוג ייצוא ממדינות גוש היורו. סיס הדגיש, עם זאת, כי רבים מגורמים אלו עדיין לא ודאיים, וכי "הממשלות החלשות יותר עדיין לא יצאו מהצרות כליל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully