וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיסור על לבישת בורקה בצרפת עלול לפגוע בתיירות ממדינות המפרץ הפרסי

סוכנויות הידיעות

6.8.2010 / 13:36

המבקרים ממדינות המפרץ לא מהווים את חלק הארי בתיירות בצרפת, אך מוציאים כספים רבים, לפי בלומברג



האיסור על לבישת בורקה - פריט לבוש מסורתי מוסלמי המכסה את האשה מהראש ועד הרגליים - בצרפת עלול לפגוע בתיירות ממדינות המפרץ הפרסי, כך דיווחה בלומברג.



כ-215 אלף תיירים ממדינות המפרץ ביקרו בפאריס בשנת 2009, והיוו 3% מכלל 8 מיליון המבקרים בעיר. אך התיירים מהמפרץ הפרסי מוציאים יותר כספים על מלונות, לפי מחלקת התיירות של הבירה הצרפתית.



תחת החוק החדש בצרפת, אשר אושר על ידי הקבינט וידון בפרלמנט בספטמבר, נשים הלובשות כיסוי פנים עלולות לעמוד בפני קנס של 150 יורו (198 דולר) ולעבור השתלמות בנושא עקרונות הדמוקרטיה והאזרחות הצרפתית. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כינה את הבורקה "סמל לעבדות" ואמר כי פריט הלבוש לא יתקבל בברכה בצרפת.



החוק כוון למספר קטן של תושבי צרפת המוסלמים האדוקים, אבל הוא ייאכף בקרב תושבי צרפת כולם. בצרפת מתגוררת כיום הקהילה המוסלמית הגדולה באירופה, ובמשרד הפנים הצרפתי העריכו כי כ-2,000 נשים - רובן מוסלמיות מומרות, לובשות בורקה.



אך מומחים לתיירות בצרפת טענו כי אינם מצליחים לשעבר כיצד החוק יאכף על תיירים. "הם באמת הולכים לקנוס אישה לבושת בורקה שתצא מחנות לואי ויטון עם חמש שקיות?", כך אמר עובד בענף התיירות לבלומברג.



"הם לא יטרידו את התיירים", אמר מנהל מסעדה לבנונית ממול למלון four seasons hotel george v, ש-95% בבעלותם של הנסיך אלווליד בין טלאל וביל גייטס. "החוק לא נחקק לתיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully