וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל חום קיצוני ברוסיה: 140 טיסות נדחו במוסקבה בשל שריפות ענק

סוכנויות הידיעות

6.8.2010 / 18:23

אבטחה סביב מחסני חיטה; יצואנים ממהרים לספק חיטה לחו"ל בשבוע שנותר לפני איסור היצוא - שחל בשל הבצורת



140 טיסות שהיו אמורות להמריא משדה התעופה של מוסקבה נדחו היום בשל תנאי ראות לקויים שנגרמו מהשריפות המשתוללות סביב בירת רוסיה בעקבות גל חום חסר תקדים במדינה. סוכנות התחבורה האווירית הפדרלית של רוסיה מסרה כי הראות בשדה התעופה של מוסקבה היתה הבוקר למרחק של כ-350 מטרים בלבד, לפי דיווח של בלומברג. תנאי הראות השתפרו בשעות אחר הצהריים, והטיסות שנדחו החלו להמריא ליעדיהן בהדרגה, ציינה הסוכנות.



למעלה מ-500 שריפות קשות משתוללות ברחבי רוסיה, והיקף השטח שנשרף עד כה משתווה לפי שלושה מגודלה של לוקסמבורג. עד כה נהרגו כתוצאה מהשריפות למעלה מ-50 בני אדם. בה בעת, גוברים ברוסיה החששות כי אין כבאים די הצורך כדי להיאבק באש שהתפשטה במהירות במאות כפרים.



החברה הממשלתית למסחר בתבואה ברוסיה מסרה היום כי הגבירה את אמצעי האבטחה סביב אתרי אחסון חיטה ממשלתיים, על רקע מחסור הולך וגובר בשווקים. המגזר החקלאי, אשר אחראי ל-4% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) של רוסיה, הוא הנפגע העיקרי עד כה מגל החום חסר התקדים שפוקד את המדינה.



רוסיה, יצרנית החיטה השלישית בגודלה בעולם, הודיעה אתמול כי תאסור יצוא של חיטה מהמדינה החל מה-15 באוגוסט ועד סוף השנה כדי למנוע מחסור בשוק המקומי, על רקע הערכות כי הבצורת הקשה תגרום ליבולי חיטה נמוכים ב-20% מהצפוי השנה. עם זאת, יצואנים ברוסיה עדיין מתכננים לייצא כ-700 אלף טון חיטה מרוסיה בימים שנותרו עד לכניסת איסור היצוא לתוקף, אמר גורם בענף לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully