וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: יחלפו 12 שנים עד ששוק העבודה בארה"ב יתאושש; לא צפויה העלאת ריבית עד קיץ 2011

סוכנויות הידיעות

6.8.2010 / 19:48

התחזית מתבססת על כך שכל חודש יתווספו 208 אלף משרות - הממוצע החודשי בשנה הטובה ביותר בעשור האחרון



נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו היום בארה"ב חיזקו את ההערכות בקרב המשקיעים כי הבנק הפדרלי לא יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב לפני הקיץ הבא. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (fed funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, צופים כעת כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית לרמה של 0.25% לפני חודש יוני 2011 מהשפל הנוכחי של 0%-0.25%.



מכון המחקר ברוקינגס פירסם היום דו"ח לפיו יחלפו עד 11.5 שנים בטרם ישיב לעצמו שוק התעסוקה בארה"ב את המשרות שאיבד מאז תחילת המיתון האחרון. התחזית של המכון מבוססת על תסריט חיובי, לפיו מדי חודש יתווספו לשוק העבודה 208 אלף משרות - הממוצע החודשי בשנה הטובה ביותר של שוק התעסוקה במהלך העשור האחרון. אפילו אם 321 אלף משרות חדשות יתווספו לשוק התעסוקה, יחלפו כמעט חמש שנים בטרם תגיעה התעסוקה לרמתה לפני המיתון, נכתב בדו"ח.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי שוק התעסוקה בארה"ב איבד 131 אלף משרות בחודש יולי. כלכלנים צפו ירידה של 65 אלף משרות. בקיזוז משרות במגזר הציבורי, נוספו למגזר הפרטי ביולי 71 אלף משרות.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר לאחר פרסום נתוני התעסוקה כי הצמיחה במספר המשרות במגזר הפרטי היא "סימן טוב", אולם ציין כי קצב התאוששות שוק העבודה צריך להיות הרבה יותר מהיר.



שיעור האבטלה הרשמי (u-3) בארה"ב נותר בחודש שעבר ללא שינוי ברמה של 9.5%. לפי שיטת חישוב מקיפה יותר של שיעור האבטלה שמפרסם משרד העבודה (u-6), הכוללת גם אנשים שהתייאשו מחיפוש עבודה וכן עובדים במשרה חלקית שהיו מעדיפים לעבוד במשרה מלאה, נותר שיעור האבטלה ללא שינוי בחודש שעבר ברמה של 16.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully