וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RIM במגעים עם ממשלת סעודיה בניסיון למנוע את האיסור על הבלקברי

סוכנויות הידיעות

7.8.2010 / 15:13

הגבלת שירותי המכשיר נכנסה אתמול לתוקפה, אך משתמשים דיווחו כי לאחר הפרעות חזרו המכשירים לתפקוד מלא



ריסרץ' אין מושן (rim) יצרנית הבלקברי, ושלוש מפעילות סלולר מסעודיה נמצאות במגעים עם ממשלת סעודיה בניסיון למנוע את האיסור שהוטל על שירותי הבלקברי במדינה, כך מסרו שני אנשים המקורבים לדיונים. לפי דיווחים, שירותי הבלקברי עדיין לא נחסמו.



סעודיה, הכלכלה הערבית הגדולה בעולם, הודיעה ב-3 באוגוסט כי תורה לשלושת מפעילות הסלולר הגדולות במדינה להפסיק את שירות ההודעות המיידיות דרך מכשירי הבלקברי מאתמול. משתמשים במכשירי החברה אמרו כי כמה מפונקציות המכשיר לא תיפקדו אתמול לזמן מה, אך מאוחר יותר חזרו המכשירים לתפקוד מלא. הספקיות חוששות כי ייקנסו בשל סירובן לבטל את השירותים, אמר אחד המקורבים לנושא.



"הבלקברי הפך לכלי חיוני עבור קהילת אנשי העסקים בסעודיה ובאזור", אמר ג'ון ספקיאנקיס, כלכלן בכיר בבנק סעודי פרנסי בריאד לסוכנות הידיעות בלומברג. הוא סיפר כי שלושת מכשירי הבלקברי שלו עובדים כשורה, לאחר שבמהלך היום עבדו באופן חלקי. הוא הוסיף כי חסימת השירותים "תפריע לזרימה העסקית ולתפוקה".



שירותי rim הקנדית מעוררים חששות בקרב שלטונות איחוד האמירויות, סעודיה והודו. אינדונזיה, שאוכלוסייתה היא הרביעית בגודלה בעולם, הביעה גם היא חששות לגבי שירותי הבלקברי. ממשלות ארה"ב וקנדה אמרו השבוע כי הן נמצאות בדיונים עם הממשלות הזרות בניסיון למצוא פיתרון לבעיה. הממשלות חוששות כי שירותי בלקברי, המעובדים בשרתי החברה בקנדה ובשאר העולם, עשויים להציב בעיות בטחוניות.



מניית rim עלתה אתמול ב-2.3% בנאסד"ק, לאחר ארבעה ימי ירידות. מתחילת השנה איבדה מניית החברה 21% מערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully