וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ חנין: "לדחות את הלחצים האמריקאיים למען ברוני הגז"

צבי זרחיה

8.8.2010 / 7:05



>> ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר הוועדה המשותפת לבריאות וסביבה של הכנסת, פנה בסוף השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, יובל שטייניץ, בדרישה לדחות את הלחצים האמריקאיים למען ראשי חברות הגז.

פניית חנין נעשתה בעקבות הפגישה המשותפת של שטייניץ עם נציג בכיר בשגרירות האמריקאית ועם מנכ"ל חברת נובל אנרג'י, שבה הופעלו לחצים על השר להתערב בעבודת ועדת ששינסקי ולהתחייב כי לא יועלו תגמולי המדינה מהגז.



לדברי חנין: "גילוי מצבורי הגז לחופי ישראל הוא רגע היסטורי בתולדות ישראל. הפוטנציאל העצום מהפקת הגז - כ-540 מיליארד דולר - שייך לתושבי הארץ הזאת. אלה הם משאבי הטבע שלנו ושל ילדינו. מקבלי ההחלטות חייבים לראות לנגד עיניהם את האינטרס הלאומי ולא להיכנע למכבש הלחצים של הטייקונים ושל שלוחיהם. התמונה העגומה המצטיירת ממחקרים השוואתיים מראה כי ישראל היא שיאנית בהפקרת משאבי הטבע שלה לטובת בעלי הון פרטיים".



על פי מדיניות המיסוי של ישראל, שלא עודכנה מ-1952, שיעור ההשתתפות הצפוי של המדינה מתגליות גז הוא מהנמוכים בעולם המערבי. לפי החוק כיום, המדינה זכאית לתמלוגים בשיעור 12.5% מההכנסות ברוטו ממכירת הגז. מצד שני, המדינה משתתפת בהוצאות השוטפות של הליך ההפקה בשיעור של כ-15% - כך שבפועל שיעור התמלוגים שממנו המדינה נהנית מסתכם בסופו של דבר ב-10.6% בלבד. עם הרפורמה במס החברות צפויה ההשתתפות העתידית להצטמצם אף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully