וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT תספק חיבור לאינטרנט - תחת הפרדה מלאה מהחברה האם

מאת אמיתי זיו

8.8.2010 / 7:05

בלעדי לפי החלטת שר התקשורת, החברה תספק את השירות באמצעות חברה בת, שלא תוכל לחלוק עמה מידע שיווקי - בדומה להפרדה בבזק



>> לאחר שנתיים של דיונים תקבל חברת הכבלים רישיון לאספקת אינטרנט ותוכל להקים את hot net, חברה בת מתחרה בתחום אספקת האינטרנט ל-012 סמייל, 013 נטוויז'ן, בזק בינלאומי ופרטנר. הענקת הרישיון החדש תתבצע בשבועות הקרובים.



זהו אינו ניצחון מושלם עבור hot, שעמלה על קבלת הרישיון מזה זמן רב, מכיוון שחברת האינטרנט שלה תוכל לקום רק בתנאים של הפרדה מבנית מלאה מהחברה האם, hot טלקום, חברת תשתית האינטרנט של hot net .hot תחויב בכללי הפרדה כמו אלה שחלים על בזק בינלאומי בהפרדה שלה מהחברה האם, בזק. הפרדה זו כוללת הפרדה בנכסים, בהנהלות, בכספים ובהעברת מידע.

ההחלטה החדשה היא פרי דיונים ארוכים במשרד התקשורת. במשרד היתה מחלוקת סביב השאלה אם ניתן לתת ל-hot להקים חברת אינטרנט שלא בהפרדה מבנית מלאה, אלא בתנאים מסוימים של הפרדה חלקית. לאחר ששמע את עמדות הסמנכ"לים במשרד, ואת עמדת משרד האוצר, החליט שר התקשורת משה כחלון לקבל את העמדה המחמירה, שלפיה חברת האינטרנט של hot תקום רק בתנאים של הפרדה מבנית מלאה.



מאחורי רעיון ההפרדה המבנית עומד החשש ש-hot, כחברת תשתית (וכחלק מדואפול בתחום) תוכל לקדם את חיבורי האינטרנט של הספקית שלה על פני הספקיות האחרות. במובן זה, ההחלטה המתגבשת במשרד התקשורת היא ניצחון לספקיות האינטרנט הקיימות, ובעיקר סמייל ונטוויז'ן, שנלחמו בהענקת רישיון האינטרנט ל-hot. החברה תוכל אמנם להציע חבילות מרובעות (טלוויזיה, טלפון, תשתית ואינטרנט), אך בחבילות תהיה מחויבת לשלב את כל ספקיות האינטרנט ולא רק את החברה הבת שלה.



שוק אספקת האינטרנט בישראל מגלגל כ-1.8 מיליארד שקל בשנה ומתחלק כמעט שווה בשווה בין שלוש השחקניות הגדולות במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully