וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תספק לממשלה 20% מקווי הטלפון - במקום בזק

מאת אמיתי זיו

8.8.2010 / 7:05

במכרז שערך החשב הכללי, בהשתתפות פרטנר, HOT ו-012 סמייל, נבחרה סלקום כספקית הטלפוניה הקווית לחלק ממשרדי הממשלה



>> הבלעדיות של בזק כספקית טלפוניה קווית בשירות הממשלה הגיעה לקצה. לאחר מכרז ארוך שערך החשב הכללי באוצר, נבחרה בסוף השבוע אחרון סלקום להיות ספקית הטלפוניה הקווית של חלק ממשרדי הממשלה, ותשרת כ-20% מהטלפונים הקוויים. לאור זכייתה במכרז תהיה סלקום הספקית המשנית של טלפוניה נייחת לממשלה, בעוד שבזק תמשיך לשרת כ-80% ממשרדיה. גופים עסקיים גדולים מתחברים לא באמצעות קו בודד, כפי שמוכר מהטלפון הביתי, אלא רוכשים מה שמכונה pri - ציר מרובה קווים (כ-30 קווים על ציר אחד). למדינה יש כ-600 צירי pri בסך הכל. במכרז הנוכחי הממשלה רצתה לבחון אם אפשר להכניס מפעילים נוספים מלבד בזק לתחום אספקת הטלפוניה לממשלה. הממשלה הוציאה למכרז 120 צירי pri, רובם בירושלים, והשאר באזורים עירוניים אחרים.

במכרז הטלפוניה התמודדו 012 סמייל, hot, פרטנר וסלקום. בזק היתה מתמודדת תיאורטית במכרז מאחר שמגבלות רגולטוריות מונעות ממנה להוריד מחירים (תעריפי בזק מפוקחים). לשלב האחרון במכרז הגיעו רק סלקום ופרטנר. המחיר אותו תגבה סלקום מהממשלה לשיחה ליעד נייח הוא 2.5 אגורות בלבד, בעוד שליעד סלולרי תגבה 28.5 אגורות.



סלקום מסבסדת את מחיר השיחה הקווית, שכן רק תעריף הקישוריות הבין קווי של סלקום לבדו גבוה מ-2.5 אגורות - כלומר סלקום תפסיד על כל שיחה שיוצאת ממנה לבזק. בשלב הראשון תחבר סלקום 60 צירי pri, ולאחר כמה חודשים תחבר סלקום 60 צירים נוספים.



בזק תישאר ככל הנראה הספק המרכזי של הממשלה עוד שנים רבות, וזאת מאחר שהתשתית הקווית שלה היא הנרחבת ביותר ומגיעה לכל נקודה בישראל - לעומת תשתית הסיבים המוגבלת של החברות האחרות.



במגזר העסקי והמוסדי סלקום היא ספקית הטלפוניה השנייה בגודלה בישראל, אחרי בזק. באוגוסט 2009 זכתה החברה במכרז גדול נוסף, אז נבחרה לספק לצה"ל 50-100 צירי pri חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully