וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקה ייחודית לאלעד קנדה: שווי החברה ייקבע לאורך שנים

מאת מיכאל רוכוורגר

8.8.2010 / 7:05

בלעדי רשות ניירות ערך אישרה את התשקיף עם מנגנון פיצוי מיוחד שנגזר מהשווי של החברה בעתיד - והנפקת אלעד קנדה בתל אביב יוצאת לדרך



>> לאחר חודשים ארוכים של הכנות ועיכובים, הנפקתה בתל אביב של אלעד קנדה, זרוע הנדל"ן של יצחק תשובה בקנדה, יוצאת לדרך.



זאת לאחר שהחברה קיבלה בימים האחרונים אינדיקציות חיוביות (הצפויות להפוך לפורמליות השבוע) מרשות ניירות ערך לאישור התשקיף המעודכן ושינויים בתנאי ההנפקה בבורסה בתל אביב, הכוללים מנגנון ייחודי שלא היה נפוץ בהנפקות בשנים האחרונות.

התשקיף המעודכן של אלעד קנדה, שצפוי להיות מפורסם השבוע לקראת השלב המוסדי של ההנפקה, יכלול את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2010.



אלעד קנדה תנסה להנפיק עד 15% ממניותיה לפי שווי חברה של 600 מיליון דולר - כ-200 מיליון דולר יותר מהונה העצמי של החברה בסוף 2009. כך תנסה אלעד קנדה לגייס בשלב הראשון עד 90 מיליון דולר.



במסגרת ההנפקה נבנה מנגנון ייחודי, האמור לפצות את המשקיעים במניה אם מניית החברה תרד כמה שנים לאחר ההנפקה. מצד שני, אם שווי השוק של החברה יהיה גבוה מספיק בעוד כמה שנים, גם בעלת השליטה באלעד קנדה, אלעד גרופ, תפוצה באמצעות קבלת מניות נוספות של החברה. במסגרת ההנפקה יופקו גם כתבי אופציה סחירים למניות אלעד קנדה, שיהיו חלק ממנגנון קביעת הפיצוי.



המנגנון יתבסס על קביעת נקודת הייחוס לשווי של אלעד קנדה בעוד כמה שנים. נקודת הייחוס תהיה גבוהה מ-600 מיליון דולר. כך, לדוגמה, אם נקודת הייחוס תיקבע על 800 מיליון דולר, ואלעד קנדה תיסחר בעוד כמה שנים, בעת מימוש המנגנון, בשווי הגבוה מכך, תפוצה בעלת השליטה בהפרש בין השוויים; אם השווי יהיה נמוך מנקודת הייחוס, המשקיעים הם שיפוצו בהפרש. ככל שהשווי יהיה נמוך יותר, המשקיעים ייהנו מפיצוי גבוה יותר.



בשלב מאוחר יותר מתכוונת אלעד קנדה להציע למחזיקי האג"ח שלה ושל אלעד גרופ להמיר את האג"ח שברשותם למניות החברה לפי הערך הכלכלי שלהן. את ההנפקה מובילים פועלים אי.בי.אי, לידר הנפקות, כלל פיננסים, אקסלנס ולאומי פרטנרס.



ל-themarker נודע מפי גורמים המקורבים לקבוצת תשובה כי ד"ר משה ברקת, לשעבר ראש מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך - שאמור היה להצטרף לקבוצת דלק אך לבסוף סיכם עם יצחק תשובה כי ישמש יועץ להשקעות בחברות הפרטיות של תשובה - היה מעורב בתהליכי קבלת האישורים לתשקיף מהרשות. ברקת מונה לתפקיד ראש מחלקת תאגידים על ידי יו"ר הרשות לשעבר משה טרי, שאף הוא עבד בקבוצת תשובה במשך תקופה מסוימת, כשדובר על כך שהוא יוביל את הקמת הפרויקט הענקי של תעלת הימים.



מאלעד קנדה נמסר בתגובה: "למשה ברקת אין כל קשר להנפקת אלעד קנדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully