וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה של ביוקנסל הצילה כליה של חולה, ואולי תציל גם את החברה

מאת ואדים סבידרסקי

8.8.2010 / 7:05

בלעדי הצלחת הטיפול יכולה לסייע לביוקנסל בגיוס הון בהנפקות בתקופה הקרובה, שהכרחי להישרדותה הפיננסית



>> תרופת הדגל של חברת ביוקנסל עזרה לחולה הסובל מסרטן הכליה ומנעה את כריתת הכליה. ל-themarker נודע כי ב-25 ביולי אישרו רופאיו של החולה, שסבל מסרטן מסוג tcc (סרטן שטחי של שלפוחית השתן) באגן הכליה, כי הוא טופל בתרופה bc-819 החל בדצמבר 2008, אז קיבל שש זריקות. מאז לא חזרה המחלה. בנוסף, כלייתו של החולה נותרה נקייה מגידולים סרטניים במשך 19 חודשים מתום הטיפול.

חברת הביופרמצבטיקה ביוקנסל מפתחת טיפול תרופתי למחלת הסרטן המבוסס על פלסמידים וניתן בהזרקה באמצעות שלוש אפליקציות עיקריות של תרופת bc-819: לטיפול בסרטן השחלות, סרטן הלבלב וסרטן שלפוחיות השתן.



החולה המדובר טופל בתרופה בהזרקה אל תוך אגן הכליה, לאחר שהכליה הימנית שלו כבר נכרתה בעבר עקב סרטן מסוג tcc באגן הכליה. כריתת הכליה השמאלית היתה מצריכה ביצוע דיאליזות לאורך כל ימי חייו. ממצאי הבדיקות הראו כי נמנעה היווצרותם של גידולים חדשים באגן הכליה, ולא היו לטיפול כל תופעות לוואי חמורות.



החברה שוקלת את המשך פיתוח התרופה להתוויה זו בעתיד. אף שמדובר בחולה אחד בלבד, האפליקציה הנוספת עשויה לסייע לחברה לגייס הון בהנפקות בתקופה הקרובה, מהלך הנחוץ להמשך קיומה.



ביוקנסל, שכלל ביוטכנולוגיה מחזיקה בכ-18% מהון מניותיה, נקלעה לקשיים פיננסיים לאחר תקופה של מאבקי שליטה בחברה, והיא פועלת תחת אזהרת עסק חי. בסוף הרבעון הראשון של 2010 העריכה הנהלת החברה כי אמצעי המימון המצויים בידיה צפויים להספיק עד נובמבר 2010 בלבד.



בדיווח על הרבעון הראשון של 2010 הציגה החברה גידול של 17% בהוצאות ל-3.5 מיליון שקל, שיחד עם ירידה בשווי ההוגן של האופציות על האג"ח להמרה גרם לחברה לרשום הפסד נקי של כ-15 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 3 מיליון ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully