וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתאימים את התיק למצב הביטחוני?

אסא ששון

8.8.2010 / 7:04

אני רק שאלה



באחרונה אני חושש מהמצב הביטחוני-פוליטי במדינה. האם הייתם ממליצים לשנות את תמהיל תיק ההשקעות שלי, או שאתם מאמינים בגישת "שב ועל תעשה", בהנחה שמה שירד גם יעלה בעתיד?

תודה, אילן ויטל



סיכונים פוליטיים וביטחוניים תמיד צריכים להילקח בחשבון כשמשקיעים במדינות מתפתחות. גם במדינות המפותחות ישנם סיכונים פוליטיים, אבל הם שונים מעט, וכוללים בעיקר שינויים בחקיקה או בזהות המפלגה השלטת.



שינוי התמהיל למי שמושקע בישראל תלוי בתמהיל הראשוני, כלומר בשאלה כיצד נבנה התיק, אילו סיכונים כבר נלקחו בחשבון ואם היתה התחשבות גם בסיכונים פוליטיים וביטחוניים. הדרך הפשוטה והטובה ביותר להתמודד עם הסיכונים הביטחוניים בישראל היא להקצות חלק משמעותי מתיק ההשקעות לנכסים פיננסיים בחו"ל.



בקשר לאסטרטגיית "שב ואל תעשה" שהזכרת: המשבר האחרון העמיד בסימן שאלה את תפישת העולם הזאת, אך בסופו של דבר מי שדבק בתיק המקורי שלו השיב לעצמו את מרבית ההפסדים. לעומתו, מי שבשיא המשבר עבר לאפיקי השקעה סולידיים יותר לא תמיד ידע לשוב בחזרה לאפיקים רווחיים יותר - וקיבע לעצמו הפסדים גדולים.



מי שמנסה לתזמן את השוק, לאורך זמן נידון לכישלון. וורן באפט אמר על כך פעם: "אני לא מכיר מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו שיודע לתזמן את השוק". בניית תיק השקעות נכון, שעונה על צורכי הלקוח בהיבטי הסיכון, פיזור ההשקעות, משך זמן ההשקעה והעדפות הלקוח, מאפשרת לא לשנות את תיק ההשקעות באופן תכוף אלא לבצע בו רק התאמות מינוריות לשינויים במצב הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully