וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל RBS: מבחינתו ממשלת בריטניה יכולה להתחיל למכור את הנתח שלה בבנק

סוכנויות הידיעות

8.8.2010 / 8:53

ממשלת בריטניה מחזיקה 83% ממניות רויאל בנק אוף סקוטלנד; הבנק חזר לרווחיות במחצית הראשונה של 2010



סטיבן הסטר, מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד (rbs), דחק בממשלת בריטניה להתחיל מכירה של הנתח שלה בבנק, העומד על 83% לאחר שהבנק שב לרווחיות, כך דיווח העיתון "גארדיאן".



"מבחינתנו, ממשלת בריטניה יכולה להתחיל למכור את הנתח שלה בבנק כבר מחר", כך אמר הסטר לעיתון הבריטי, והוסיף: "מכירת הנתח הממשלתי ב-rbs תהיה סימן מעודד לכולם – לא רק ל-rbs אלא לכל מי שתומך בבנק".



רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק הגדול בבריטניה בבעלות ממשלתית, רשם רווח במחצית הראשונה של 2010 - הרווח הראשון של הבנק מאז שנת 2007. הרווח הנקי של הבנק הסתכם ב-9 מיליון ליש"ט (14 מיליון דולר) בששת החודשים הראשונים של השנה, לעומת הפסד של 1.04 מיליארד ליש"ט. אנליסטים העריכו כי הבנק ירשום הפסד של 47 מיליון ליש"ט, לפי בלומברג.



ההפרשות לכיסוי חובות אבודים בבנק ירדו במחצית הראשונה לכדי 5.16 מיליארד ליש"ט לעומת 7.52 מיליארד ליש"ט בתקופה המקבילה ב-2009. בכך מצטרף הבנק ליריביו האירופים כמו hsbc, לוידס, דויטשה בנק ו-bnp פאריבה, אשר דיווחו גם הם על ירידה בהפרשות לכיסוי חובות אבודים.
rbs, אשר 83% בבעלות ממשלת בריטניה, רשם הפסד של 26 מיליארד ליש"ט ב-2008 ו-2009. משמעות הדבר היא שהבנק הפסיד כ-36 מיליון ליש"ט ביום באותן שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully