וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר לשעבר של ארה"ב רובין ואוניל: הכלכלה תתאושש לאט, אין צורך בתמריצים נוספים

סוכנויות הידיעות

8.8.2010 / 9:03

רובין, שר האוצר בממשל קלינטון, אמר כי יש להעלות את המסים על העשירים ולהתחיל לקצץ באופן רציני את הגירעון



כלכלת ארה"ב תתאושש באופן איטי, וסבב נוסף של תמריצים כנראה לא יהיה יעיל - כך אמרו שרי האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין ופול אוניל.



ארה"ב "תחווה צמיחה איטית ובעלת מהמורות", אמר רובין, אשר כיהן כשר האוצר בתקופת ממשלו של ביל קלינטון, בראיון מוקלט לתוכנית "פריד זכריה gps", אשר תשודר היום בארה"ב. לדבריו, חבילת תמריצים גדולה שנייה עלולה ליצור אי ודאות ולהוריד את הביטחון.



"חברות חוששות בנוגע לביקוש ולא מוכנות להרחיב שירותים ולגייס עובדים חדשים עד שהמכירות יתאוששו", אמר אוניל, אשר כיהן כשר אוצר בתקופת כהונתו הראשונה של ג'ורג' וו. בוש. "אני סבור שאנחנו מתקדמים בקצב הדרגתי למדי, אולם אני לא חושב שהמצב נוראי".



כלכלת ארה"ב מראה סימנים של האטה במחצית השנייה של השנה, בעוד שהאבטלה הגואה מממשיכה להגביל את הצריכה הפרטית. ביום שישי פורסם דו"ח התעסוקה לחודש יולי, אשר הצביע על ירידה של 131 אלף משרות בחודש שעבר - פי שניים מתחזיות כלכלנים. בקיזוז משרות במגזר הציבורי, נוספו למגזר הפרטי ביולי 71 אלף משרות - פחות מהתחזיות. בסקר שערכה בלומברג צפו כלכלנים כי שיעור האבטלה, אשר נותר ביולי ברמה של 9.5%, יירד באופן איטי ביותר.



אוניל, אשר משמש כיום כיועץ בכיר בחברת ההשקעה הפרטית בלאקסטון, אמר כי הנשיא ברק אובמה יכול "לחולל שינוי משמעותי", אם יתמוך ברפורמה במיסוי, ו"במיוחד במשהו פשוט שנקרא מע"מ".







ממשל אובמה הודיע כי הוא מעוניין לבטל את הטבות המס של ממשל בוש לעשירים לאחר שיפוג תוקפן בדצמבר הקרוב. שר האוצר, טימותי גייתנר, אמר כי הממשל לא יכול לאפשר לעצמו להאריך את תוקף ההטבות, שכן הן לא באות לידי ביטוי בצמיחה כלכלית.



רובין אמר כי הוא היה יוצר מס חדש על נדל"ן, מעלה את המסים על אמריקאים מהמעמד הגבוה, משאיר את שיעורי המס הנוכחיים על המעמד הבינוני למשך תקופה מוגבלת, ומנסה "במהלך ששת החודשים הבאים להתחיל קיצוץ רציני של הגירעון". רובין אמר כי יש לעכב את העלאת המסים למעמד הבינוני בשל חולשתה של הכלכלה ושיעור האבטלה הגבוה.



תקופת ממשל קלינטון, בה נוספו 22.8 מיליון משרות, "היתה תקופה יוצאת דופן", וקלינטון היה מצוין במדיניות כלכלית, אמר רובין. "כיום ארה"ב נמצאת במצב שונה לחלוטין", ענה רובין בתגובה לשאלה בנוגע לקצב יצירת המשרות.



"אובמה עשה הרבה, בהתחשב בנסיבות שבהן הוא פועל", אמר רובין. "אך כעת עומדים בפניו נושאים סבוכים ביותר, ואני סבור שעל כולנו למצוא דרך כלשהי לגרום למערכת לפעול בצורה טובה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully