וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל HP הגיע לפשרה כספית עם האשה שהאשימה אותו בהטרדה מינית

רויטרס

8.8.2010 / 9:22

המתלוננת, שהביאה להדחתו של מרק הרד, הסכימה להסיר את תביעתה נגד HP



המנכ"ל לשעבר של ענקית המחשוב hp, מרק הרד, הגיע לפשרה משפטית עם האשה שהאשימה אותו בהטרדה מינית. המתלוננת הסכימה גם להסיר את תביעתה נגד hp, אמרו מקורות יודעי דבר.



hp הדהימה את עמק הסיליקון ואת וול סטריט ביום שישי, כשהודיעה על התפטרותו של הרד מתפקיד המנכ"ל ויו"ר ענקית המחשוב וההדפסה. עורכי הדין של האשה, ששימשה כקבלנית חיצונית בנושאי שיווק, פנו ל-hp בשלהי יוני והאשימו את הרד בהטרדה מינית. הדירקטוריון ניהל איתם מגעים בנוגע להאשמות, ובחקירתו התגלו דיווחים לא מדויקים בחשבון ההוצאות של הרד, שניסו לכסות על תשלומים שהעביר לאותה אשה. עם זאת, אמר דירקטוריון hp, ההאשמות בהטרדה מינית לא הוכחו.

דירקטוריון hp טען כי הרד הסתיר את השימוש בכספי החברה ודרש מהרד להתפטר, אולם הוא הציע לפצות את החברה בעבור הכספים האמורים, סכומים שנעים בין 1,000 דולר ל-20 אלף דולר. "זו היתה החלטה הכרחית", התעקש מרק אנדרסן, משקיע הון סיכון ידוע ודירקטור בחברה.



האשה, ששימשה כעובדת קבלן של hp בתחום השיווק, "לא קיימה יחסי מין עם הרד", לדברי גלוריה אולרד, עורכת הדין שלה שידועה כעובדת עם ידוענים.



"מרק הגיע לפשרה עם האשה", אמר מקור יודע דבר. הוא אמר כי הפשרה כללה תשלום, אולם התשלום אינו ידוע. מקור אחר אמר כי hp קיבלה "כתב ויתור" מידי הקבלנית, וכי החברה לא שילמה לה כל כסף, וגם הוא אישר כי הרד יישב את התביעה. אולרד סירבה להגיב.



הקבלנית סייעה ל-hp לתכנן, לשווק ולארח אירועים עבור משרד המנכ"ל. היא התלוננה על הטרדה מינית ב-29 ביוני במכתב שהגיע למשרדו של הרד. הדירקטוריון הורה על חקירה, שחשפה אי דיוקים בחשבון ההוצאות שהגיע הרד, ומקרים שבהם הקבלנית קיבלה שכר ללא סיבה עסקית טובה, אמרה hp.



"למרות שבמונחים פיננסיים החריגות של הרד היו זניחות, הן ייצגו הפרה שיטתית של אמון החברה ואמות המידה האתיות שלה", אמרה hp. ההפרה היתה חמורה דיה כדי להביא להדחת מנכ"ל נערץ וכריזמטי שנחשב למי שהחיה מחדש את hp.



הפרטים לגבי חריגות הדיווח של הרד מעורפלים וסותרים. מקורבים לדירקטוריון טענו כי פגישותיו של הרד עם הקבלנית הן יוצאות דופן ביותר עבור מנכ"ל של חברה ששווה 100 מיליארד דולר. אולם מקורביו להרד אמרו כי השניים היו מכרים על רקע עסקי בלבד, ופגישותיהם היו גלויות לחלוטין, וכי הרד מעולם לא ניסה להסתיר אותם.



הרד ראיין את המתלוננת פעמיים: באוגוסט ובספטמבר 2007, ובריאיון השני סעדו השניים ביחידות. לאחר גיוסה, הקבלנית עבדה ביותר מ-12 ארועים באתרים שונים בעולם. בכמה מקרים סעדה עם הרד לאחר הארועים.



אולם, חשבון ההוצאות שהגיש הרד לאחר הארועים לא דיווח על הימצאותה בארוחות אלו. הוא הצהיר כי סעד לבדו או עם שומר ראש. בכמה מקרים, דיווח המקור, הקבלנית קיבלה עמלות והוצאות נסיעה למקומות שבהם לא התקיימו ארועים, אולם הרד שהה בהם.



מקור אחר אמר כי אמנם היו בעיות בדיווח, אולם זה נבע מכך שעוזרו של הרד, שלא ידע מי השתתף בארוחות, הגיש את הדו"חות. לדבריו, המצאותה של המתלוננת בסעודות דווחה בכמה חשבונות הוצאות, ולפעמים הרד שילם על הארוחות מכיסו, כאשר לא נידונו בהן עניינים עסקיים.



במקרה אחד האשה קיבלה תשלום על ארוע שלא התקיים מכיוון שהרד חלה והארוע בוטל ברגע האחרון, אמר המקור.



מניית hp נפלה ב-10% בעקבות התפטרותו של הרד, שכן הוא אחד המנהלים המוערכים ביותר בעמק הסיליקון. סמנכ"לית הכספים קתי לסג'ק תתפוס את מקומו באופן זמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully