וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בודקת את שכר מנהלי ההשקעות והנוסטרו: "עודדו נטילת סיכונים"

ליאור זנו

8.8.2010 / 10:46

הרשות: "הסדרי תגמול בלתי הולמים עודדו לעיתים נטילת סיכונים חסרת פרופורציה"



הרשות לניירות ערך הודיעה היום כי החלה במבצע רחב היקף לבחינת השכר שמקבלים נושאי משרה בבתי ההשקעות. הרשות שיגרה שאלון בנושא לחברות המנהלות קרנות, תעודות סל ותיק השקעות, במטרה לבחון "האם מבנה התגמול המקובל בשוק נקבע בהליך מבוקר המושתת על עקרונות שממצים פוטנציאל עניינים".



על פי הודעת הרשות, שליחת השאלון נובעת מכך ש"הסדרי תגמול בלתי הולמים נתפסים כאחד הגורמים שהובילו למשבר, וזאת משום שעודדו לעיתים נטילת סיכונים חסרת פרופורציה, ללא התחשבות בשיקולים ארוכי טווח, ואף ביצוע פעולות בניגוד עניינים".



השאלון עליו יאלצו גופי ההשקעות לענות, מחולק לשני חלקים, כאשר השני מוקדש למנהלי נוסטרו (חשבון ההשקעות העצמי של החברה). בשאלון מתבקשות החברות לפרט את מדיניות קביעת מנגנון השכר שלהן בפירוט: כיצד הן קובעות את מדיניות השכר שלהם, את חלוקת אופציות ואף את הבונוסים.



לדוגמא, אם חברה ענתה "כן" לשאלה האם בונוס למי מנושאי המשרה נקבע ביחס ישיר לתשואות התיקים שהוא מנהל, היא צריכה לפרט האם היא "נוקטת בבקרה שוטפת על מנת לוודא כי מדיניות התגמול הנהוגה אינה מעודדת תיאבון לסיכון של נושאי המשרה מעבר לתיאבון לסיכון של הלקוח?".



דוגמא נוספת היא בחלק השני, הנוגע למנהלי הנוסטרו, בה יצטרכו מנהלי בתי ההשקעות לענות האם הם נוקטים "בבקרה שוטפת על מנת לוודא כי מדיניות התגמול הנהוגה אינה מעודדת תיאבון לסיכון של מנהלי נוסטרו מעבר לתיאבון לסיכון של החברה עצמה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully