וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחה אופטימית באוגוסט לקרנות הנאמנות: הגיוס השבועי הגבוה ביותר ב-4 החודשים האחרונים

ואדים סבידרסקי

8.8.2010 / 11:02

תעשיית הקרנות גייסה בשבוע החולף כ-0.7 מיליארד שקל; הערכות: קרנות 90/10 בראש המגייסות



פתיחה אופטימית בחודש אוגוסט לתעשיית קרנות הנאמנות. בסיכום השבוע הראשון של אוגוסט, רשמה תעשיית קרנות הנאמנות גיוס של כ-0.7 מיליארד שקל, ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-90 מיליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-0.8 מיליארד שקל - הגיוס השבועי הגבוה ביותר ב-4 החודשים האחרונים.



הגיוסים בולטים על רקע חזרת משקיעים לקרנות הקונצרניות והקרנות המעורבות (90/10), תוך רצון גדל והולך להגדיל את רמות הסיכון שלהם.



בסיכום השבוע הראשון של החודש, צמחו נכסי תעשיית קרנות הנאמנות בכ-1.45 מיליארד שקל המיוחסים לגיוסים נטו של כ-0.7 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות בכ-0.75% מיליארד שקל. תעשיית הקרנות מנהלת, נכון ליום חמישי האחרון, כ-148 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים, כך מוסר רוני אפטר ממיטב.



בבית השקעות מיטב מעריכים כי מרבית הגיוסים מתרכזים בקרנות המעורבות, כדוגמת קרנות 90/10, שהיו פופולאריות מאוד ברבעון הראשון של השנה, אך ברבעון השני דעכו במקצת עקב התיקון בשווקים. בנוסף אליהן, הקרנות הקונצרניות מרכזות גיוסים נאים לאורך כל רמות הסיכון והדירוגים, כולל קרנות המתמחות במדדי התל בונד וקרנות high yield (אג"ח הזדמנויות).



בשבוע האחרון, הצליחו הקרנות המנייתיות לרשום גיוסים גבוהים יותר מהגיוס של כל חודש יולי. הקרנות המנייתיות גייסו כ-50 מיליון שקל כאשר כל הגיוס מגיע מהקרנות המתמחות במניות בישראל בעוד בקרנות המתמחות במניות בחו"ל ובקרנות הגמישות לא נרשם שינוי.



כסף רב המשיך לצאת מהקרנות השקליות, בעיקר אלו קצרות הטווח שמתמחות בהשקעה במק"מ, ובשבוע החולף הן רשמו פדיונות של כ-190 מיליון שקל, סכום זהה לפדיון של השבוע האחרון ביולי.



מנגד, בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נרשמו גיוסים של כ-120 מיליון שקל, עלייה קלה לעומת השבוע הקודם לו. הקרנות הכספיות, על אף פדיון המק"מ שחל בשבוע בחולף, רשמו שבוע נוסף של פדיונות שהסתכמו בכ-90 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully