וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המיתון: היקף התרומות לצדקה בארה"ב ירד ב-2009 ב-3.6% ל-303.75 מיליארד ד'

רונית דומקה

8.8.2010 / 11:23

מרבית התרומות בארה"ב ניתנו לארגונים בתחומי הדת והחינוך; פילנתרופיה מהווה כ-2% מהתמ"ג בארה"ב



היקף התרומות לצדקה בארה"ב ירד ב-2009 ב-3.6% ל-303.75 מיליארד דולר, בשל השפעות המיתון, כך עולה מהדו"ח השנתי של מרכז giving usa, המפרסם נתונים על פילנתרופיה בארה"ב מאז 1956.



הירידה בהיקף התרומות באה לידי במרבית סוגי התרומות המרכזיים – תרומות פרטיות, עזבונות ומענקים של ארגונים וקרנות. בתרומות הפרטיות נרשמה ירידה של 0.4%, היקף התרומות מעזבונות ירד ב-23.9%, תרומות מצד קרנות פרטיות וקהילתיות ירדו ב-8.9%.



היקף התרומות של חברות, לעומת זאת, עלה ב-5.5% ל-14.1 מיליארד דולר ב-2009, כאשר חברות ועסקים שנפגעו בצורה פחותה מהמשבר הכלכלי הגדילו את תרומותיהם.



בהתפלגות תחומי הפעילות של הארגונים אליהם נתרם הכסף לא חל שינוי גדול בשנה שעברה. ארגונים שעוסקים בשירותים הומניטאריים, בריאות וסיוע בינלאומי, רשמו עליה בהיקף התרומות שקיבלו, בעוד שארגונים בתחומים כמו חינוך, דת ואמנות קיבלו פחות תרומות ב-2009.



על אף ירידה של 0.7%, ארגוני דת המשיכו, בדומה לשנים קודמות, לקבל את הנתח הגדול ביותר מהתרומות - 33%, בסך 100.95 מיליארד דולר. במקום השני היו ארגוני חינוך, אשר קיבלו 13% מהתרומות, בסך 40.1 מיליארד דולר.



שלמה דושי, מנכ"ל שיתופים לקידום החברה האזרחית בישראל הגיב לדו"ח: "הדו"ח האמריקאי, המתפרסם מידי שנה, הוא בעל חשיבות גדולה עבור תורמים וארגונים החברתיים בכך שהוא מעניק פרספקטיבה רחבה של מידע שמסייעת הרחבת עוגת התרומות לצערנו אין עדיין בישראל מסד נתונים מהסוג הזה בתחום הפילנתרופיה".



דושי הוסיף, כי אחד הנתונים החשובים שעולים מהדוח הוא שמרבית התרומות בארה"ב מקורן בתורמים פרטיים, בעוד שבישראל התרומה התאגידית (של עסקים) נפוצה יותר. "שווה לשקול כיצד ניתן לאזן את המצב ולעודד ישראלים לתרום באופן משמעותי יותר. חשוב לציין כי שיעור הפילנתרופיה בישראל עומד על 0.7% מהתמ"ג, לעומת ארה"ב שבה שיעור הפילנתרופיה הוא 1.85% מהתמ"ג", אמר.



בשבוע שעבר הודיעו המיליארדרים וורן באפט וביל גייטס כי הצליחו לשכנע 40 מיליארדרים אמריקאים, בהם מייסד ומנכ"ל אורקל לארי אליסון, איל המדיה טד טרנר ובמאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס, להצטרף אליהם ולהעניק מחצית מהונם לצדקה. באפט וגייטס, שני האמריקאים העשירים ביותר עם הון משולב של כ-90 מיליארד דולר, השיקו מוקדם יותר השנה קמפיין בשם the giving pledge שנועד לשכנע את האנשים העשירים ביותר בארה"ב להעביר את מרבית הונם למטרות פילנתרופיות וארגוני צדקה לבחירתם, במהלך חייהם או לאחר מותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully