וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה להסדר חוב בדיגל; בעלי האג"ח ימירו 40.4 מיליון שקל ב-37% מהחברה

ליאור זנו

8.8.2010 / 12:10

היתרה בסך 15 מיליון שקל תידחה ב-6 שנים ותיפרע בחמישה תשלומים שווים בריבית 4%



חברת הנדל"ן , שבשליטת מבטח שמיר של מאיר שמיר ויהודה לוי, פירסמה היום מתווה להסדר עם בעלי האג"ח שלה. כבר בשבוע שעבר נודע כי מבטח שמיר בדרך להסדר, שתלוי בהסכמתו של לוי.



על פי המתווה להסדר, בשלב הראשון ימירו מחזיקי האג"ח 27% מהחוב (15 מיליון שקל), ותמורת כך יוקצו להם כ-3.35 מיליון מניות, המהוות 40% מהאחזקות בחברה. 2.6 מיליון מניות מתוך סכום זה הינן מניות שהעבירה מבטח שמיר לידיו של יהודה לוי.



בשלב השני, יוכנס נכס נוסף לתוך דיגל, תמורתו ימירו בעלי האג"ח 25.4 מיליון שקל נוספים מחובם, ובסוף התהליך יחזיקו 36.7% מדיגל. יתרת האג"ח תעמוד על 15 מיליון שקל, בריבית של 4% ותיפרע בחמישה תשלומים שנתיים שווים מדצמבר 2016 עד דצמבר 2020.



היום מחזיקים בדיגל מבטח שמיר (24.6%) ויהודה לוי (38.2%). לאחר ביצוע ההסדר תחסל מבטח שמיר את ההשקעה בחברה.



שמיר מנסה לרכוש בימים אלה את השליטה בתנובה מקרן איפקס תמורת 750 מיליון דולר, או לחלופין למכור את אחזקותיו בחברת המזון. זאת בעוד שדיגל אינה מצליחה מזה שנה וחצי להגיע להסדר לפריסת חובות עם מחזיקי האג"ח ועם בנק לאומי, להם היא חייבת להם כ-150 מיליון שקל.



לאחרונה האריך בנק לאומי אולטימטום לחברה ולפיו אם היא לא תפרע את מלוא חובותיה לבנק הוא יפעל להעמדת מלוא החוב לפירעון מיידי. גם הבנקים האירופיים דורשים מחברות הבנות של דיגל לפרוע חובות.



דיגל לא שילמה ביוני 2009 למחזיקי אג"ח מסדרה א' תשלומי קרן וריבית של 15.8 מיליון שקל. מאז החלה במגעים להסדר חוב, שכלל הקצאה של כ-20% ממניות החברה למחזיקי האג"ח, תוספת ריבית ובטוחות נוספות תמורת דחיית תשלומי הקרן וריבית בעד 3 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully