וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל נוסף יסגר בשדרות: כ-100 עובדים יפוטרו

ואדים סבידרסקי

8.8.2010 / 16:30

חברת ניסן תעשיות הודיעה כי תסגור את מפעל החברה בשדרות עד סוף השנה. "המצב הביטחוני בדרום גרר איבוד לקוחות בחו"ל והתחזקות השקל מול היורו שחקה את הרווחים"

חברת ניסן תעשיות, שבשליטת יחזקאל ניסן (60%), הודיעה היום לבורסה על החלטת דירקטוריון החברה להפסיק את פעילות החברה בתחום מוצרי החבישה בישראל, ועקב כך, על סגירת מפעל החברה בשדרות עד תום השנה, המעסיק כיום כ-100 עובדים. בחברה מעריכים כי תרשום הוצאה חשבונאית של כ-3 מיליון שקל בדו"חותיה לרבעון הנוכחי כתוצאה מהמהלך. החברה הודיעה היום לעובדי המפעל על החלטתה.

על פי בדיקה הראשונית של הנהלת החברה, ההשלכות החשבונאיות של המהלך אינן צפויות לגרום לחברה לחריגה מאמות המידה הפיננסיות, כולל התחייבויות כלפי מחזיקי איגרות החוב של החברה מסדרה א' וקרן ההשקעות בראשית.

בין נימוקי הדירקטוריון להחלטה לנטוש את תחום החבישה נמנים פעילות הפסדית מתמשכת של המפעל בארבע השנים האחרונות, ירידה מתמשכת במחזורי המכירות, ירידה ביעילות הייצור על רקע המצב הביטחוני בין שנים 2008-2006 אשר גררה איבוד לקוחות בחו"ל, קיפאון במחירי המכירה והתחזקות השקל ביחס ליורו - מטבע היצוא העיקרי בתחום מוצרי החבישה - ששחקה את רווחיות היצוא. כמו כן, מציינים בדירקטוריון כי זליגת יבוא מוצרים בתחרים מדרום אסיה עלולים לגרום הרעה מהותית נוספת בתחום. מפעל ייצור מוצרי החבישה הוקם בשנת 1983 בתל אביב ובשנת 1990 הועתק לשדרות תוך הרחבת כושר הייצור.

בניסן מוסיפים כי ההחלטה החלה להתגבש עוד בימי המתיחות בדרום, במהלכם סבלה פעילות המפעל משיבושים בלתי פוסקים ומירידה מהותית בתפוקות הייצור. ההחלטה לא נתקבלה עד כה מתוך תקווה לשינוי מגמה, הן במצב הביטחוני והן בסביבה העסקית.

חזי ניסן, תעשיין ובעל השליטה בחברה: "כתעשיין אני מקבל החלטה זו בלב כבד, אך אני שלם עם העובדה שהחלטת הדירקטוריון התקבלה רק לאחר שהוכח מעל לכל ספק שאין אופק עסקי לפעילות במתכונתה הנוכחית. בכוונת החברה לפעול במהלך התקופה האמורה, ככל שיעלה בידה, על מנת למצות אפשרויות, ככל שישנן, לשמירת שלד מתכונת הפעילות של המפעל בבעלות שונה וכן על מנת לאפשר ללקוחות החברה לגבש מקורות אספקה חלופיים".

חברת ניסן תעשיות רפואיות עוסקת, באופן ישיר או באמצעות חברות בנות בשליטתה, בייצור מוצרי חבישה, בדים לא ארוגים ומכשור רפואי, שולטת בספאנטק (66.5%) ומחזיקה במדיקל קומפרישין (22.6%). מניות החברה נסחרות בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-76.7 מיליון שקל לחברה. מתחילת השנה, הוסיפה מניית החברה כ-70% לערכה, כאשר במהלך שנת 2009, עלתה בכ-850%. במפעלי הקבוצה בישראל מועסקים למעלה מ- 300 עובדים בפריפריה: בשדרות, בטבריה ובקיבוץ שמיר הסמוך לקריית שמונה. בנוסף לקבוצה מפעלים בצרפת ובארה"ב.

"אנחנו מנסים להמשיך את העבודה כרגיל אבל זה כמעט בלתי אפשרי"

במפעל ניסן בשדרות, קיבלו בעצב את הידיעה על סגירתו הצפויה. העובדים סרבו להגיב ישירות, בשל חששם מהעתיד הצפוי להם. גורמים מקרב העובדים סיפרו עם זאת על תחושות קשות בקרבם, נוכח הידיעה על כך שהמפעל יפסיק את היצור: "יש כאן מאה איש. אני לא בטוח שאפשר יהיה למצוא תעסוקה לכל כך הרבה אנשים" אמר אחד העובדים במפעל, "אנחנו מנסים להמשיך את העבודה כרגיל אבל זה כמעט בלתי אפשרי". עובד אחר, תאר את התחושות הקשות של חבריו: "באנו לכאן גם בזמנים הכי קשים של קסאמים, ועכשיו נצטרך להפסיק לעבוד בגלל שבהנהלה חושבים שכאן לא כדאי להמשיך לייצר. זה פשוט עצוב לנו לכולנו".

הידיעה על סגירת המפעל, התקבלה בתדהמה בעיר. ניסן החלה לייצר בשדרות לפני למעלה מעשרים שנה והיא מפרנסת עובדים רבים. ראש העיר דוד בוסקילה, החל מיד עם קבלת הידיעה לאתר דרכים למנוע את סגירתו ובמקביל למצוא תעסוקה לעובדים אם יהיה צורך בכך: "שוחחתי עם מנהל המפעל, חזי ניסן, אשר עסק ביצור כאן בשדרות במשך 20 שנים. הוא הקים מפעל לעילה ולעילה. הטענה שלו היא שבעצם הם ניסו למכור את המפעל, כדי להצדיק את קיומו" אמר בוסקילה, "אנחנו נערכים לאתר קונה למפעל כדי למנוע את סגירתו ובמקביל, אני יודע בתקופה הקרובה יתחילו לעבוד עוד שני מפעלים העוסקים בתחומים קרובים, כך שיהיה אפשר לאתר מקומות עבודה עבור העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully