וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה ברווח התפעולי של אורמת בעקבות עלייה בעלויות ייצור וירידה בהשקעות בני"ע

טל לוי ויעל פטר

8.8.2010 / 12:27

ההכנסות ירדו ב-3.7% ל-98 מיליון דולר ועלייה בהוצאות המימון העבירה החברה להפסד של 2.7 מיליון דולר



חברת , העוסקת בייצור ופיתוח טורבינות חשמל ממקורות גיאותרמיים וכן מכירת חשמל, מציגה דו"חות כספיים המעידים על ירידה בהכנסות וברווחים.



הכנסות החברה לרבעון השני של 2010 ירדו ב-3.7% ל-98 מיליון דולר ואורמת מציגה רווח תפעולי סמלי של 38 אלף דולר בלבד, לעומת 33.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, עברה החברה להפסד של 2.7 מיליון דולר לעומת רווח של 21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.



למרות הרווח החשבונאי הנמוך, ייצרה הפעילות השוטפת של קבוצת אורמת 13.3 מיליון דולר במזומן - ירידה של 38% לעומת הרבעון המקביל. בקופת הקבוצה 77 מיליון דולר במזומן. עם זאת, ב-12 החודשים הקרובים, צריכה אורמת להחזיר חובות בהיקף של 312 מיליון שקלים הצמודים לשער החליפין. כל החובות מיוחסים לחברות הבנות (כמו אורמת טכנולוגיות) ולא לחברת האם אורמת שאינה חייבת כספים.



אורמת עוסקת בהפקת אנרגיה ידידותית לסביבה באמצעות מספר מגזרים: מגזר החשמל ובו אורמת מחזיקה ומפעילה תחנות כוח המבוססות על מקורות גיאותרמיים וחום שיורי, כלומר הפקת חשמל מחום שמקורו בתוך כדור הארץ וכן מחום שנפלט מטורבינות לדחיסת גז. לאחרונה החליטה החברה להרחיב את פעילותה גם לתחום האנרגיה הסולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. המגזר השני של החברה הוא תכנון ופיתוח מוצרים כגון טורבינות והקמת תחנות כוח ליצור חשמל. החברה גם פועלת בתחום השבחת הנפט הגולמי ובתחום הביודיזל.



אורמת מדווחת על ירידה בהכנסות אולם מבט על תמהיל המכירות מעלה כי ההכנסות מתחום החשמל עלו ב-13% וההכנסות מתחום המוצרים ירדו ב-31%. אורמת מסבירה כי העלייה בתחום החשמל נובעת מעלייה בכמות יצור החשמל בתחנות, כאשר הגורם המשמעותי היה התחנה בצפון בראולי בקליפורניה שהחלה בפעילות מסחרית גם אם בהספק חלקי. הירידה מתחום המוצרים נובעת מירידה בצבר ההזמנות לביצוע. אורמת צופה כי היקף ההכנסות ממגזר המוצרים יהיה נמוך ב-2010 לעומת 2009.



לצד הירידה בהכנסות, מדווחת אורמת על עלייה בעלויות הייצור של החשמל, ובמיוחד בתחנת הכח צפון בראולי המייצרת מחצית מכמות יצור החשמל המתוכננת שלה. אי לכך הרווח הגולמי ירד ב-30% ל-19.7 מיליון דולר.



מעבר לכך, מדווחת אורמת על הפסד של 3.05 מיליון דולר כתוצאה מהשקעה במאגרים גאותרמיים שהוחלט על נטישתם. מדובר בשטח במדינת נוואדה אשר נמצא כלא מתאים לפעילות מסחרית. בנוסף, מדווחת אורמת על הפסד של 1.9 מיליון דולר ממימוש וירידת ערך של השקעות בניירות ערך לעומת רווח של 12.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הוא בגין ההשקעה במניות אופטי-קנדה וכן בשל השקעה בניירות ערך מסוג ars. הוצאות המימון של אורמת כמעט הוכפלו ל-9.5 מיליון דולר בעיקר בשל מימון האשראי להקמת תחנת הכח צפון בראולי. אלה קוזזו חלקית ע"י הטבת מס על סך של 6 מיליון דולר שקיבלה החברה ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully