וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקת מכולה בלילה? קבל 150 שקלים

אלון שן

8.8.2010 / 13:30

במסגרת הפרויקט "לילה טוב", יוענק תמריץ כספי לבעלי משאיות שיובילו מכולות בשעות הלילה. שר התחבורה: "הפרויקט יצמצם את מעורבותם של משאיות בתאונות דרכים קטלניות"

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע היום (ראשון) כי החל מסוף אוגוסט, יינתן לראשונה בישראל תמריץ כספי לבעלי משאיות שיובילו מכולות לנמלי חיפה ואשדוד בשעות הלילה. במסגרת הפרויקט "לילה טוב", יינתן תמריץ כספי על סך 150 שקלים לכל מכולה מלאה שתשונע לנמל וממנו בשלושת החודשים הראשונים של המיזם. בשלושת החודשים שלאחר מכן יעמוד התמריץ על 100 שקלים ובתום אלו, יינתן תמריץ קבוע של 75 שקלים על כל מכולה.

מטרתו של התמריץ הכספי לצמצם את תנועת המשאיות הכבדות בשעות היום, כאשר הוא יינתן ליבואנים וליצואנים שיכניסו או יוציאו מכולות מלאות בנמלי חיפה או אשדוד החל מהשעה 22:00 בלילה ועד לשעה 6:00 בבוקר. התמריץ יתקבל כזיכוי כספי בחשבונית של הלקוח המונפקת על ידי חברת הנמל.

את על המיזם אחראים בין היתר, חברות נמלי חיפה ואשדוד, היבואנים, היצואנים, סוכני אוניות וחברות תובלה. חברת נמלי ישראל (חנ"י) בראשות אלוף (מיל') יפתח רון טל, תשקיע בפרויקט ארבעה מיליון שקל ותנהל אותו בשיתוף חברות הנמל בחיפה ואשדוד. הפרויקט יאפשר לחברות ההובלה להגדיל את התפוקות בשליש, באמצעות הובלת מכולות בשעות הלילה ובכך לחסוך בהוצאות יקרות. לדברי שר התחבורה, צפוי הפרויקט לחסוף למשק כ-47 מיליון שקלים בשנה.

שר התחבורה הוסיף, כי הפרויקט צפוי לצמצם את מעורבותם של משאיות כבדות בתאונות דרכים קטלניות, כתוצאה מהפחתת תנועתן בכבישים בשעות היום. כמו כן, לדברי השר, הוא יביא לצמצום זיהום האוויר בכבישים בשעות השיא. "היעד שלנו והאינטרס המשקי הוא להסיט חלק מהפעילות לשעות הלילה כפי שקיים במדינות רבות בעולם. התשתית הזמינה והתעבורה המהירה בכבישים הפנויים מאפשרים שינוע מהיר ויעיל יותר של מטענים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully