וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים: כתב אישום נגד מפעל הפיס

אורה קורן

8.8.2010 / 15:16

לפי כתב האישום שהגישה רשות ההגבלים העסקיים, הסכימו מפעל הפיס והאגודה למען החייל כי האגודה למען החייל לא תתחרה במפעל הפיס ולא תקיים הגרלות

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה היום למפעל הפיס ולאגודה למען החייל, לנושאי משרה בכירים בהן וליועץ המשפטי של מפעל הפיס בתקופת האישום על כוונתה להגיש כתב אישום נגדם, בכפוף לשימוע, ביחס לחשדות לעבירות לכאורה על חוק ההגבלים העסקים שבוצעו על ידי מפעל הפיס והאגודה למען החייל בין השנים 2004 ל-2008. במסגרת החשדות המיוחסים בכתב האישום, הסכימו הצדדים כי האגודה למען החייל לא תתחרה במפעל הפיס ולא תקיים הגרלות.

בכוונת הרשות להגיש כתבי אישום נגד שני הארגונים וכן נגד שמעון כצנלסון, לשעבר יו"ר מפעל הפיס, שאול סוטניק, המנכ"ל לשעבר, אלי לוי סמנכ"ל כספים ואהוד גרא היועץ המשפטי. באגודה למען החייל מתוכננים כתבי אישום נגד היו"ר יצחק איתן והמנכ"ל דוד מימון.

עד סוף שנות התשעים, קיימה האגודה למען החייל הגרלות. בשנת 1998 הגישו מפעל הפיס והאגודה למען החייל לממונה על הגבלים עסקיים בקשה לאשר הסכם לפיו תמנע האגודה מעריכת הגרלות בתמורה לקבלת סכום כספי שנתי של 12 מליון שקל ממפעל הפיס. הממונה סרב לאשר את ההסכם בין הצדדים נוכח עמדתו כי מדובר בהסדר העלול לפגוע בתחרות. עמדה זו אף הוצגה בהליך שהתקיים בעניין זה בבית הדין להגבלים עסקיים. בעקבות זאתף משכו הצדדים את בקשתם לאישור ההסדר ובשנת 1999 חתמו על הסכם חדש ביניהם ללא התחייבות להימנע מעריכת הגרלות מצד האגודה למען החייל.

על פי טיוטת כתב האישום, בשנת 2004 חתמו מפעל הפיס והאגודה למען החייל על הסכם להעברת 8 מליון שקלים לשנה ממפעל הפיס לאגודה למען החייל ולצידו, במסמך נפרד, הסכימו כי האגודה למען החייל תמנע מעריכת הגרלות כל עוד מפעל הפיס ישלם לאגודה את הסכום המוסכם. המסמך הועבר ליועץ המשפטי של מפעל הפיס דאז, אשר סייע לצדדים ושמר אותו בכספת משרדו.

בנוסף, בהתאם לאמור בטיוטת כתב האישום, בשנת 2007 התקיים בין הצדדים הסדר כובל נוסף, שגם במסגרתו התחייבה האגודה למען החייל לא לקיים הגרלות בתמורה לתשלום כספי ממפעל הפיס.

הרשות הודיעה למפעל הפיס, לאגודה למען החייל ולנושאי המשרה, כי עומדת בפניהם האפשרות להעלות את טיעוניהם במסגרת הליך שימוע בטרם החלטה האם להגיש כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully