וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים ניסוי המכונית החשמלית בטוקיו: "הנסיעה היתה שקטה וחלקה והתאוצה היתה מהירה מאוד"

דניאל שמיל

8.8.2010 / 16:48

ניהון קוטסו, חברת המוניות שהששתפה בניסוי, מעריכה שתוך עשר שנים, כל המוניות שלה יהיו חשמליות



בטר פלייס סיימה לפני כשבוע את ניסוי המוניות ביפן, שנועד לבחון את התחנות להחלפת מצברים בשימוש אינטנסיבי. בניסוי השתתפו שלוש מכוניות מדגם ניסאן קשקאי (הנקרא 'דואליס' ביפן) שעברו שלוש או ארבע החלפות מצברים ביום, במשך שלושה חודשים. הניסוי עבר בהצלחה וללא תקלות מיוחדות. רק במקרה אחד מונית נדרשה לגרירה, אחרי שהנהג ניסה לבחון בעצמו כמה יוכל לנסוע במכונית אחרי שנוריות האזהרה נדלקו.







בעיה רצינית יותר שהתגלתה בניסוי היתה טווח הנסיעה של המוניות, שנע בין 80 ל-100 ק"מ בלבד. נהגי המוניות נאלצו שלא להסיע נוסעים מסוימים, שצריכים היו להגיע למקומות מרוחקים. עם זאת, בבטר פלייס מבטיחים כי הסוללה העתידית שתספק a123 למכוניותיה, תעניק להן טווח נסיעה ארוך יותר, של כ-150 ק"מ.



לאתר האמריקני "אדמודנס", אמר אחד מנהגי המוניות החשמליות כי הנסיעה היתה שקטה וחלקה, והתאוצה היתה מהירה מאוד. הנהג נהנה גם מהאפשרות להיעזר באייפון שהותקן במכונית כדי לחשב את טווח הנסיעה, לנווט את המונית ולאתר מוניות נוספות. בבטר פלייס מעבדים כעת את תוצאות הניסוי, ושוקלים את המשכו בעתיד בטוקיו עם צי מכוניות גדול יותר, ואולי גם בערים נוספות. ניהון קוטסו, חברת המוניות שהששתפה בניסוי, מעריכה שתוך עשר שנים, כל המוניות שלה יהיו חשמליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully