וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסאגה נמשכת - גם כוויית הביעה חששות לגבי השימוש בבלאקברי

רויטרס

8.8.2010 / 16:51

ממשלת כוויית אמרה כי אין בכוונתה לחסום לפי שעה את הגישה למכשיר, אך היא מנהלת מגעים עם היצרנית RIM



לאחר שיצרנית הבלאקברי rim הגיעה להסכם עם ממשלת סעודיה בנוגע לשימוש בטלפון החכם במדינה, הביעה היום גם כוויית חששות בנוגע למכשיר.



ממשלת כוויית אמנם אינה מתכוונת לחסום לעת עתה את שירותי הבלאקברי במדינה, אך היא מנהלת מגעים עם rim לגבי חששותיה מכך שהמכשיר יפגע באמות המוסר ובביטחון של אזרחיה, כך אמר שר התקשורת של כוויית היום.







"לנו בכוויית אין כל כוונה לחסום את שירותי הבלאקברי... אך באותו זמן אנחנו מנהלים מגעים ישירים ועקיפים עם החברה ועם מדינות שכנות במפרץ", אמר השר, מוחמד אל בוסיירי. אל בוסיירי אמר כי ממשלתו ביקשה מ-rim לחסום את הגישה לאתרים פורנוגרפיים בבלאקברי.



לאחר שביום שישי חסמה ממשלת סעודיה את הגישה לבלאקברי, היא הגיעה להסכם עם היצרנית rim להתקנת שרת בלאקברי מקומי שיאפשר לממשלה לעקוב אחר מסרונים ותכתובות דואר אלקטרוני הנשלחים ממכשירי אזרחיה.



ממשלת איחוד נסיכויות המפרץ, שנמצאת עדיין בדיונים עם rim, הודיעה על כוונתה לנתק את השירות במהלך אוקטובר, במידה ולא תגיע להסכם דומה. מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילארי קלינטון, תסייע ל-rim בשיחותיה עם איחוד הנסיכויות למציאת פיתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים. על פי קלינטון, על הממשל לאזן "דאגות ביטחון לגיטימיות" עם "הזכות לשימוש וגישה חופשית".



המדינות הביעו חששות משום שבלאקברי "אינו עומד בדרישות הרגולטוריות", שכן חלק מהאפליקציות במכשיר, כגון שליחת הודעות אימייל ושירות הודעות מיידיות (מסנג'ר), מבוססות על רשתות שקשה לעקוב אחריהן, מה שמגביר את הסיכון לכך שיועברו באמצעות המכשיר תכנים מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully