וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה פשרה בתביעה ייצוגית: מיץ עגבניות לא ישווק כ"100% מיץ"

נורית רוט

8.8.2010 / 19:08

השופטת אסתר שטמר אישרה את ההסדר בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה



בבקשה שהוגשה לפני כחצי שנה נטען כי חברת יפאורה תבורי משווקת מיץ עגבניות שאותו היא מכנה "100% מיץ עגבניות", אך למעשה מכיל בנוסף למיץ עגבניות גם מלח. התובע, דוד שלום, טען באמצעות עורכי דינו, שלומי כהן ואמיר ישראלי, כי החברה היתה מחוייבת להוסיף לכינוי המוצר את המלים "בתוספת מלח", בהתאם לתקן הישראלי. משלא עשתה כן, הטעתה את הצרכנים שסברו כי מדובר במיץ שמכיל רק פרי, ללא תוספות.



עוד לפני שהוגש כתב הגנה הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה מעתה ואילך תסמן החברה על אריזת מיץ העגבניות גם "בתוספת מלח" ולא תכלול באריזה את הביטוי "100% מיץ". לפיכך ביקשו מבית המשפט לאשר את ההסדר וכן לאשר גמול בסך 19 אלף שקל לתובע, ו-70 אלף שקל לבאי כוחו.



היועמ"ש יהודה ויינשטיין התנגד להסדר, שכן לדעתו ההסדר אינו מיטיב עם חברי הקבוצה מאחר שאינו מקנה פיצוי לציבור אלא רק לתובע. למרות זאת, השופטת אישרה את ההסדר, "בהתחשב בכך שאכן פרטי הנתרן מופיעים על גבי האריזה, ההפרה הנטענת אינה מן החמורות, וניתן להסתפק בכך שהמצב העובדתי ישתנה מכאן ואילך, לתועלת הציבור כולו, שלא ברור כלל שנפגע מהצגת הדברים הקודמת".



עם זאת היא החליטה להפחית את הגמול ושכר הטרחה המבוקש ולהעמידם על 10,000 שקל לתובע ו-25 אלף שקל לבאי כוחו. החברה יוצגה על ידי עוה"ד הלל איש-שלום ורוני הופמן. (ת"צ 9237-02-10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully