וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החוב: בונוסים לבכירי אפריקה ישראל

שרון שפורר ומיכאל רוכוורגר

8.8.2010 / 20:28

רשות ני"ע לאפריקה ישראל: הסבירו הליך החלטתכם להעניק בונוסים של מיליוני שקלים לבכירים. לבייב החליט לתגמל את בכירי הקבוצה חצי שנה לאחר הסדר חוב שהסתיים בתספורת של עד 20% למשקיעים

הרשות לניירות ערך פנתה לפני כמה ימים לאפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב וביקשה ממנה מידע נוסף בקשר לבונוסים שהחליטה להעניק לבכירים בקבוצה. רק לפני כמה חודשים סיימה אפריקה ישראל הליך של הסדר חוב עם בעלי האג"ח שלה והבנקים, וזאת לאחר שצפתה כי לא תעמוד בהתחייבויות כלפי נושיה - העמיתים בקנרות הפנסיה וקופות הגמל וכן הבנקים. ההליך הסתיים ב"תספורת" של החוב.

לאחרונה אישר דירקטוריון אפריקה ישראל וועדת הביקורת שלו מענקים מיוחדים למנהלים הבכירים בקבוצה בסכום כולל של כ-7 מיליון שקל. ריצ'ארד מארין, מנכ"ל החברה הבת אפי ארה"ב, יקבל את המענק הגבוה ביותר - תוספת של כ-5 מיליון שקל למשכורתו (1.25 מיליון דולר). רון פאינרו, סמנכ"ל הכספים של אפריקה, יקבל 1.25 מיליון שקל, וחמישה מנהלים נוספים (שאת זהותם לא ציינה אפריקה) יקבלו סכום כולל של 900 אלף שקל. יש לציין כי המנהלים באפריקה נהנים ממשכורות נדיבות גם ללא הבונוסים הללו.

את סכום התגמול קבעו שני הדח"צים (דירקטורים חיצוניים ציבוריים) של אפריקה, ציפי סמט ורמי גוזמן, ועמנואל לזוביק, הדירקטור באפריקה מטעם נציגות מחזיקי האג"ח. הנציגות של בעלי האגח שניהלה את ההסדר מול אפריקה ומינתה את לזוביק כללה בין היתר את בית ההשקעות פסגות ואת חברות הביטוח כלל מגדל הראל ומנורה.

אפריקה ישראל נחלצה בדקה ה-90 מכינוס נכסים והגיעה להסדר חוב בהיקף של כ-8 מיליארד שקל עם מחזיקי האג"ח והבנקים. הסדר החוב שיקף למשקיעים תספורת של כ-15%-20% ביחס לחוב שהנפיקה אפריקה, אלא שאפריקה עדיין מתמודדת עם אתגרי נזילות לא פשוטים ותיאלץ לממש נכסים במיליארדי שקלים כדי לעמוד בהתחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully