וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכייני קופי בין מתנגדים לחברה העולמית: "לא נסגור את הסניף"

מאת עדי דברת-מזריץ

9.8.2010 / 6:48

זכייני הסניפים טוענים כי על אף דרישת החברה העולמית, נחתם עמם לאחרונה חוזה התקף לעשר שנים. לפי חוות דעת משפטית שניתנה בעניין, לחברה העולמית עשויה להיות עילה לתביעת זכייני המשנה



>> זכייני הסניפים של קופי בין בבעיה: אף שהם חתומים על חוזים תקפים לשנים הבאות מול חברת סיטי פוד, בעלת הזיכיון של קופי בין בישראל, סביר מאוד כי יאבדו את מקור פרנסתם בקרוב - כך עולה מחוות דעת משפטית שהוכנה עבור themarker.

רשת קופי בין העולמית הודיעה ביולי לזכיינית שלה בישראל, חברת סיטי פוד, שבבעלות דני ורנר, י.ר יובל אחזקות ושירה-תומר אחזקות, כי עליה לסגור את 14 סניפי הרשת, וכי אתמול היה המועד האחרון לעשות כן. לטענת החברה העולמית, קופי בין ישראל אחראית לשורת הפרות קיצוניות של ההסכם עמה וזה כמה חודשים לא שילמה את דמי הזיכיון בסך מאות אלפי דולרים. כעת מצאו עצמם בתווך זכייני המשנה של הרשת, הפועלת כולה במודל של זכיינות.



"נקודת המוצא היא - וסביר להניח שכך גם הוסדר בהסכמים בין הצדדים - כי זכותם של זכייני המשנה נסמכת על זכותו של הזכיין הראשי, ולכן כשהאחרונה פוקעת סביר להניח שגם זכותם של זכייני המשנה תפקע", אמר עו"ד דוד גדעוני ממשרד תדמור ושות'.



עם זאת, זכייני הסניפים לא ממהרים להיעתר לדרישת החברה העולמית. "אין לנו כל כוונה לסגור. יש לנו הסכם מול סיטי, שתקף לעשר שנים, החל בינואר האחרון, ויש לנו סחורה בסניף לעוד חצי שנה לפחות", אמר ל-themarker אחד מבעלי חברת שירלי אשכנזי, זכיינית קופי בין בהרצליה פיתוח. "אין כל התניה בהסכם שלנו. אנחנו מחכים לראות את ההתפתחויות, אבל כל עוד אין צו בית משפט - אין בכוונותנו להפסיק פעילות.



"בנוסף, לא קיבלנו פנייה רשמית. כל מה שאנחנו יודעים מגיע מהעיתונים, ולפי חוות דעת משפטית שקיבלנו אין בעיה שנמשיך להיות במקום כחלק מההסכם שלנו מול סיטי פוד".



לדברי עו"ד גדעוני, אותם זכייני משנה עומדים גם בפני חשיפה כנתבעים על ידי קופי בין העולמית. "בנסיבות מסוימות, ובהנחה שהודעה הביטול ניתנה כדין לרשת בישראל, יכולה לקום לחברה העולמית עילת תביעה ישירה כלפי זכייני המשנה בטענה כי בהמשך פעילותם לאחר ביטול ההסכם עם הרשת הישראלית הם מתעשרים שלא כדין על חשבון החברה העולמית או מסבים לה נזקים", אמר.



עורך דין איל פלום, המייצג את קופי בין העולמית בעניין, אמר ל-themarker כי הרשת העולמית נתנה לסיטי פוד התראה של חודש, כפי שנקבע בהסכם בין הצדדים. עוד מסר פלום: "אנחנו כרגע בודקים מה לעשות ונחליט בימים הקרובים. האפשרויות הן לחייב את זכייני הסניפים לסגור, להגיע להסכמות עם חלק מהם באופן זמני או להגיע להבנות עם סיטי פוד במידה שתרצה עוד פרק זמן ותהיה מוכנה לתקן חלק מההפרות שלה. כרגע אין עוד החלטה למעט ההחלטה שאנחנו לא מעוניינים שסיטי פוד תהיה הזכיין הקבוע בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully