וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית ההתייעלות - תרגיל להחזרת הממשלה למו"מ"

מאת אבי בר-אלי

9.8.2010 / 6:48

במנשר שהופץ בחברת החשמל צוטט יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, כאומר כי רקח לכאורה את תוכנית מצפן כדי ליצור רושם של מאבק. הנזק מהמהלך: 200 מיליון שקל. החברה: "דברי הבל"



>> "יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, גילה כי רקח לפני שנתיים את יישומה החד-צדדי של תוכנית ההתייעלות מצפן יחד עם יו"ר החברה לשעבר, מוטי פרידמן, ועם מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, כדי לשכנע את הממשלה לשוב אל שולחן המשא ומתן ליישום הרפורמה בחברה" - כך נטען במנשר שהפיץ אתמול ועד המהנדסים בחברה.

במנשר נטען כי צרפתי אמר את הדברים ביום רביעי שעבר, בכינוס שערך למזכירות עובדי החברה בדרום, כחלק מהצגת המתווה החדש לרפורמה בחברה. במהלך הכינוס, כך נטען, אמר צרפתי לשומעיו כי הגה עם ההנהלה את התוכנית "כדי שיוכלו לריב ביניהם, וכשהמדינה תראה שלסקר נאבק בעובדים ללא פשרות - הם יסכימו לשוב לשולחן המו"מ על השינוי המבני".



צרפתי סירב להתייחס לדברים. מחברת החשמל נמסר בתגובה למנשר: "מדובר בדברי הבל שאינם ראויים להתייחסות". יש לציין כי ועד המהנדסים בצפון, בראשות יעקב חי, מצוי בסכסוך ממושך עם צרפתי ומהווה אופוזיציה לקידום תוכנית הרפורמה בחברה.



תוכנית מצפן, שהוצגה במאי 2008, כללה בין השאר פיטורי 2,000-2,500 עובדים עד סוף 2010, וצמצום השדרה הניהולית בחברה ב-15%. בעקבות כישלון המשא ומתן ליישום הרפורמה, החליט לסקר לצאת ליישום תוכנית ההתייעלות באופן חד צדדי ובלא גיבוי ממשלתי, בשני סבבים (מאי 2008 ומארס 2009).



התוכנית נתקלה בגל עיצומים מצד עובדי החברה, ובהנחיית רשות החברות נסוגה לבסוף חברת החשמל מהמשך יישום התוכנית. במשך תקופת העיצומים נגרם לחברה נזק של כ-200 מיליון שקל.



על אף שמדובר במחלוקות פנימיות, ביקשה חברת החשמל מרשות החשמל לכסות נזקים אלה באמצעות ייקור תעריפי החשמל - אך הרשות סירבה.



בתוך כך, רשמו אתמול לסקר וצרפתי הישג, לאחר שמתווה הרפורמה המחודש אושר בידי חברי המזכירות הארצית ברוב של 13 תומכים מול תשעה מתנגדים. מדובר בהסכמה תקדימית של חברי ועד החברה לוותר על תחנות כוח בהיקף 1,300 מגה-ואט, ניהול מערכת החשמל ועל תחנה d, תמורת שמירת חברת החשמל כחברה אחודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully