וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים הוציא "צו הרחקה" למשווקים של מגדל שוקי הון

מאת אתי אפללו

9.8.2010 / 6:48

בלעדי הפועלים לא יאפשר למגדל שוקי הון לבצע בחודשיים הקרובים פעילות שיווקית שמכוונת ליועצים שלו. הסיבה: משווקים מטעם בית ההשקעות נכנסו לסניף של הבנק ללא אישור



>> בנק הפועלים אסר על בית ההשקעות מגדל שוקי הון לבצע פעילות שיווקית מול יועצי ההשקעות שלו בחודשיים-שלושה הקרובים. הפעילויות שתוכננו בתחום זה יבוטלו. הסיבה: משווקים מטעם מגדל שוקי הון נכנסו לסניף של הפועלים ללא אישור.

בשנים האחרונות החלו בבנקים להגביל את פעילות בתי ההשקעות שנועדה לשווק מוצרים פיננסיים ליועצי ההשקעות. הבנקים, למשל, לא מאשרים לבתי ההשקעות לשלוח משווקים ישירות לסניפים. המפגשים בין היועצים למשווקים מבתי ההשקעות מתקיימים באופן מרוכז, לכמה סניפים בו זמנית. במפגשים אלה עורכים בדרך כלל המשווקים מצגת מקצועית קצרה ומציגים חומר שיווקי.



אף שהכללים בעניין זה הם ברורים, לא פעם מנסים אנשי השיווק מבתי ההשקעות לעקוף אותם, ולהיכנס לסניפים כדי להעביר תכנים שיווקיים ליועצים. במקרים כאלה נוקטים הבנקים סנקציות כלפי בתי ההשקעות.



הפועלים הוא מהבנקים שמקפידים במיוחד בעניין זה. ההחלטה של הפועלים לא לאפשר למגדל שוקי הון להציג חומר שיווקי ליועצים אינה ראשונה מסוגה, אך החלטות כאלה אינן שכיחות. עם זאת, ההחלטה לא משפיעה על דירוג המוצרים השונים של מגדל שוקי הון במערכות הדירוג של הבנק - המערכות המסייעות ליועץ ההשקעות לקבל את ההחלטה איזה מהמוצרים להתאים ללקוח.



קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון מדורגות במערכת של הפועלים. למגדל שוקי הון קרנות נאמנות בהיקף של 13.5 מיליארד שקל. בנוסף, יש למגדל שוקי הון קופות גמל שמדורגות במערכות הדירוג של הבנקים - ובראשן קרן ההשתלמות הגדולה בישראל, קהל.



ממגדל שוקי הון נמסר בתגובה: "מגדל שוקי הון מקיימת מערכת יחסים עניפה וטובה עם מערכת הבנקאות כולה תוך הקפדה על הכללים והתקנות, ועל בקרה ושקיפות ברמה הגבוה ביותר. אם מתגלהבעיה, אנו פועלים באופן מיידי לתקנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully