וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת תנסה לגייס 100 מ' ד' לפרויקט הבעייתי בקליפורניה

מאת יורם גביזון

9.8.2010 / 6:48

תחנת הכוח בצפון ברולי בקליפורניה שהיתה הגורם העיקרי להפסד של 2.7 מיליון דולר - צפויה להגיע לאיזון חשבונאי במחצית 2011



>> חוסר היכולת המתמשך של אורמת טכנולוגיות להתגבר על בעיות התפעול בפרויקט הגיאותרמי בצפון ברולי שבקליפורניה, העביר את החברה האם, אורמת תעשיות, להפסד של 2.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2010, לעומת רווח של 22 מיליון דולר ברבעון המקביל.



הכנסות אורמת טכנולוגיות ירדו ב-3.8% ברבעון ל-99 מיליון דולר. זאת כתוצאה מעלייה של 13% בלבד במכירות החשמל מתחנות הכוח הגיאותרמיות שבבעלות החברה וירידה של 31% במכירות הציוד לתחנות כוח גיאותרמיות של חברות אחרות, לרמה של 27.5 מיליון דולר.

הרווח הגולמי הסתכם ב-19.6 מיליון דולר - 31% פחות מברבעון המקביל. הירידה ברווח הגולמי נבעה מהפסד גולמי של 8.4 מיליון דולר שגרם הפרויקט בצפון ברולי, שהופעל מסחרית בינואר 2010. ברבעון החולף נזקפו בגין פרויקט זה עלויות בסך 11.9 מיליון דולר, ובהן עלויות קבועות גבוהות שכוללות פחת שמתייחס לתוצר של 50 מגה-ואט, בעוד התחנה מייצרת 20 מגה-ואט בלבד. הייצור הנמוך נובע מכך שבתחנה לא מצליחים בשלב זה להתגבר על בעיית סילוק כמויות גדולות של חול שסותם את בארות ההזרקה של מים בחזרה למאגר הגיאותרמי.



ההפסד הגולמי בפרויקט זה קיזז עלייה ברווחיות הגולמית במגזר המוצרים לרמה חריגה של 48.8% מהמחזור, בהשוואה לשיעור ממוצע ארוך טווח של 25% במגזר זה. זאת כנראה בשל הכנסה חד-פעמית של 6 מיליון דולר, שנבעה מהסרת חוסר הוודאות שנוגעת לפרויקט, שהכרה בהכנסותיו התאפשרה ברבעון השני השנה.



אורמת מציינת שבכוונתה לממן את השקעתה בצפון ברולי במענק במזומן של 100 מיליון דולר. זאת תוך ניצול הטבות המס שנקבעו בחוק התמרוץ מ-2009. חלק נוסף, כנראה של 100 מיליון דולר, ימומן באמצעות חוב. אורמת מגלה כי הלקוח שלה בפרויקט זה - חברת החשמל sce - אחראי ל-38.5% מהכנסותיה ברבעון החולף. sce הסכימה להאריך את המועד האחרון לאספקת מלוא כושר הייצור של התחנה לסוף מארס 2011. חוזה החשמל כולל מנגנון של קנסות אם אורמת לא תעמוד בהספק המתוכנן. ואולם באורמת מאמינים שנוכח מערכת היחסים הארוכה עם החברה מקליפורניה תתאפשר התאמה נוספת של החוזה חשמל גם אם לא תושג התפוקה הנדרשת.



הרווח מפעולות התאפס, לעומת רווח של 33.3 מיליון דולר (32.5% מהמחזור) ברבעון המקביל - בין השאר כתוצאה מהירידה ברווח הגולמי, והוצאות של 200 אלף דולר על בדיקת נאותות לרכישת חברה סולרית קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully