וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפוח של הגאות: קרנות הנאמנות

אתי אפללו

9.8.2010 / 6:48

קרנות אג"ח



>> סכום שיא של 800 מיליון שקל זרם לקרנות אג"ח החברות והכללי בשבוע הראשון של אוגוסט, כך עולה מנתוני בית ההשקעות מיטב. למעשה, אחרי הפדיונות באפריל ובמאי בקרנות אלו, שנבעו מהבשורות הרעות שהגיעו מאירופה, חוזרות קרנות האג"ח החברות להציג גיוסים גבוהים.



מתחילת השנה גייסו קרנות אלו 8.4 מיליארד שקל - נטו ללא השפעת תשואה. עם השפעת תשואה עלה היקף הנכסים המנוהלים באפיק אג"ח חברות וכללי ב-11.5 מיליארד שקל מתחילת השנה, וכיום קרנות אלה מנהלות 48 מיליארד שקל, 33% מהתעשייה.

הצמיחה בגיוסים בקרנות האג"ח בלטה בעיקר בתחילת 2010. בפברואר ובמארס גייסו קרנות אלו יותר מ-3 מיליארד שקל בכל חודש, באפריל ובמאי סבלה התעשייה מפדיונות של 2.7 מיליארד שקל ו-0.5 מיליארד שקל בהתאמה, וביוני חזרה התעשייה לגייס בקצב גובר והולך.



על פי נתוני מיטב, "מרבית הגיוסים מתרכזים בקרנות המעורבות, כדוגמת קרנות 90/10, שהיו פופולריות מאוד ברבעון הראשון של השנה, אך ברבעון השני דעכו במקצת עקב התיקון בשווקים. עתה נראה כי ציבור המשקיעים מחפש פתרון נוח, מפוזר ומנוהל בצורה דינמית, ובמקביל ממשיכים להעלות בהדרגה את רמות הסיכון שהם מוכנים לקחת דרך חשיפה מנייתית מדודה. בנוסף אליהן, הקרנות הקונצרניות מרכזות גיוסים נאים לאורך כל רמות הסיכון והדירוגים: קרנות המתמחות במדדי התל בונד, קרנות על פי דירוג aa או a וקרנות high yield".



קרנות אג"ח החברות והכללי ניהלו ב-2007 נכסים בהיקף של 42.5 מיליארד שקל. ואולם ב-2008, שנת המשבר, היקף הנכסים המנוהלים בהן ירד ל-15 מיליארד שקל בלבד. הירידה היתה הן בגלל הפדיונות והן בגלל ירידת שווי הנכסים בשל התשואה השלילית. ב-2009 התאוששו הקרנות האלו וחזרו לנהל כ-37 מיליארד שקל. העלייה מיוחסת גם לגיוסים וגם לעלייה בשווי הנכסים המנוהל.



בתחילת 2010 המשיך הכסף לזרום לקרנות האג"ח. הציבור שרצה להגדיל את מרכיב הסיכון הפנה את הכסף לקרנות אג"ח עם רכיב מנייתי - בהתחלה לקרנות 90/10 ובהמשך השנה לקרנות 80/20. ביולי ובאוגוסט המשקיעים חזרו לקרנות אלו.



"אם מנתחים את קטגוריית אג"ח החברות והכללי רואים שברבעון הראשון גייס הענף לקרנות אג"ח עם מניות 5.7 מיליארד שקל, ובקרנות אג"ח ללא מניות פדה הענף 2.5 מיליארד שקל", מספרים בענף קרנות הנאמנות. "ברבעון השני קרנות אג"ח עם מניות פדו 600 מיליון שקל, וקרנות אג"ח ללא מניות גייסו 1.7 מיליארד שקל. ביולי כולם מגייסים - גם קרנות אג"ח עם מניות וגם בלי מניות. ואולם עיקר הגיוסים הם בקרנות אג"ח עם מניות. למעשה הפדיונות שאנחנו רואים ברבעון השני הם משום ששוק המניות היה בעייתי, והם לא נבעו משוק האג"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully