וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז על המפעיל החמישי בסלולר - בספטמבר

אמיתי זיו

9.8.2010 / 7:45

המכרז יאפשר כניסת מתחרה חדש או שניים לענף הסלולר הישראלי, עם טכנולוגיה זהה לזו של חברות פרטנר, סלקום ופלאפון. המתמודדות הצפויות: מירס ו-012 סמייל

שר התקשורת משה כחלון הורה לאנשי משרדו לסיים את ההכנות לפרסום מכרז תדרים חדש עד 12 בספטמבר. מדובר במכרז לתדרי - UMTS תדרי הדור השלישי ב-GSM. המכרז יאפשר כניסת מתחרה חדש אחד או שניים לשוק הסלולרי הישראלי עם טכנולוגיה זהה לזו שעושות בה שימוש כיום חברות פרטנר, סלקום ופלאפון.

ב-1 באוקטובר 2009 מינה כחלון ועדת מכרזים בין משרדית, לגיבוש מכרז תדרים שיאפשר כניסת מפעיל חדש לשוק הסלולר, או הפיכתה של מירס למפעילה בטכנולוגיית GSM. מתמודדת אפשרית נוספת היא 012 סמייל של יוסי מימן, אם כי החברה עדיין לא חשפה רשמית את מדיניותה בתחום. הוועדה כוללת נציגים ממשרד התקשורת והאוצר ושכרה משרד עורכי דין חיצוני, ולר-דקל, כדי שיסייע לו בעבודת ניסוח תנאי המכרז.

עבודות ההכנה צפויות להסתיים עד אמצע ספטמבר, אך הדבר תלוי גם בסיום שימוע הקישוריות שגוזל תשומת לב רבה מפקידי המשרד.

ל-TheMarker נודע כי משרד התקשורת מתכוון לתת הקלות ניכרות למתמודדים על התדרים החדשים, כדי לגרום לתחרות בענף. במקור תוכנן כי עלות התדרים במכרז תתחיל מ-180 מיליון שקל, אך לבסוף נקבע כי המחיר ההתחלתי במכרז יהיה 10 מיליון שקל בלבד. חברות הסלולר הקיימות, מלבד מירס, אינן יכולות להתחרות על רכישת תדרים אלה, מה שגרר פנייה של סלקום לבג"ץ.

משרד התקשורת מתכנן עוד שורה של הקלות למפעיל החדש, רובן יועברו במסגרת חוק ההסדרים. הרפורמות כוללות פטור מהליך אישור תכנון ובנייה לחברה החדשה כשזו תקים אתרי סלולר קטנים, וכן חוק המגדיר "נדידה פנים ארצית", של מפעיל הסלולר החדש על אתרי החברות הקיימות. הכוונה היא שבשלב הראשון המפעיל יהיה מחויב בפרישת תשתית עצמאית של 10% בלבד מהמדינה, ובשאר הוא יספק שירות על בסיס אתרי חברות הסלולר הקיימות, במודל הדומה לזו שהחברות נותנות שירות בחו"ל על בסיס רשתות מתחרות (Roaming).

במשרד התקשורת מתכוונים לקדם את הנדידה הפנים ארצית. מלבד ההכנה החוקית של הרפורמה בחוק ההסדרים, והכלכלית באמצעות NERA (קביעת מחיר רכישת הנדידה), במשרד ביצעו גם עבודה הנדסית בנושא. זאת, כדי למנוע מצב של עיכוב ברפורמה בשל בעיות של תאימות הנדסית, כפי שקרה ברפורמת ניידות המספרים, ולכן מסמך הנדסי שיוגש לחברות בקרוב יציע שיטה לביצוע "נדידה פנים ארצית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully