וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס הוריד את תחזית הצמיחה לארה"ב וליפן בשל דעיכת התמריצים הממשלתיים

סוכנויות הידיעות

9.8.2010 / 9:06

בנק ההשקעות צופה כעת צמיחה של 1.9% לארה"ב בשנה הבאה וצמיחה של 1.7% בתמ"ג של יפן



לאחר שביום שישי הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב, הוריד בנק ההשקעות גולדמן סאקס את התחזית גם לכלכלה השניה בגודלה בעולם - כלכלת יפן. התמ"ג של יפן צפוי לצמוח ב-1.4% ב-2011 -לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 1.7%, כך כתב כלכלן בכיר של גולדמן בטוקיו, צ'יוונג לי, בדו"ח שנכתב ביום שבת.



דו"ח שפורסם היום הצביע על כך כי העודף בחשבון השוטף של יפן הצטמצם בחודש יולי ב-18.2% ל-12.3 מיליארד דולר. מדובר בירידה חודשית שניה ברציפות בעקבות ירידה בביקוש - מה שמגביר את החששות מכך שההתאוששות ביפן מאבדת גובה. תמריצי הממשלה, אשר עודדו את הצריכה הפרטית, דועכים, וכלכלנים מעריכים כי קצב הצמיחה ברבעון השני היה נמוך בחצי מהצמיחה ברבעון הראשון.



"אנו צופים כי סימני האטה יעלו על פני השטח, במקביל להיעלמות תמריצי הממשלה ביפן ובמדינות נוספות", כתב לי בדו"ח נפרד היום. בשבוע שעבר הנמיך גולדמן את תחזית הצמיחה של ארה"ב בשנה הבאה ל-1.9% - לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.5%. "התאוששותה של כלכלת ארה"ב איבדה חלק גדול מהמומנטום שלה", אמר לי.



"צמיחתה של כלכלת ארה"ב ב-2011 תהיה איטית יותר בשל התנגדותם של המחוקקים לאמצעי תמריצים נוספים", הוסיף לי. להערכתו, "שיעור האבטלה, שעמד על 9.5% ביולי, עלול לטפס ל-10% בתחילת 2011. הדבר עשוי להוביל את הבנק הפדרלי לשוב למדיניות הרחבה כמותית ולהגדיל את רכישות האג"ח הממשלתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully